Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Vluchtkerk

• Sfred+

Jij durft wat te zeggen, mensen die mij kennen weten dat jij nu gewoon ongenuanceerder om je heen aan het slaan bent. (tu)

Hoe vaak heb jij mensen gered of doden geborgen met gevaar voor eigen leven en die van je colega's? Voedsel met gewapende bewaking gedistribueerd, etc….

• Sfred+

Omdat deze schrijnde gevallen van dag 1 weten dat ze kansloos zijn en maar procedures gaan sappelen, dat is de oorzaak van de schrijnde gevallen en daar mag je nooit aan toegeven hoe hard het ook klinkt.

Nogmaals ga nu maar eens een tijdje meelopen bij de IND en kom dan nog eens terug. Jij vergeet ook 1 ding dat deze mensen de weg versperren voor mensen die echt hulp nodig hebben.

• perihelium

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Jij durft wat te zeggen, mensen die mij kennen

> weten dat jij nu gewoon ongenuanceerder om je heen

> aan het slaan bent. (tu)

>

> Hoe vaak heb jij mensen gered of doden geborgen

> met gevaar voor eigen leven en die van je

> colega's? Voedsel met gewapende bewaking

> gedistribueerd, etc….

Zelf geloof je niet in de verhalen van anderen maar hebt zelf wel verhalen. Niet dat ik je niet geloof maar wat je verder zegt toont niet echt aan dat je om mensen geeft die in een schrijnende situatie zitten. Je komt erg harteloos over.

• Sfred+

Ja hoor, dat vertel ik hun recht in hun gezicht.

• perihelium

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Omdat deze schrijnde gevallen van dag 1 weten dat

> ze kansloos zijn en maar procedures gaan sappelen,

> dat is de oorzaak van de schrijnde gevallen en

> daar mag je nooit aan toegeven hoe hard het ook

> klinkt.

>

> Nogmaals ga nu maar eens een tijdje meelopen bij

> de IND en kom dan nog eens terug. Jij vergeet ook

> 1 ding dat deze mensen de weg versperren voor

> mensen die echt hulp nodig hebben.

Wie ben jij om te zeggen dat deze mensen niet echt hulp nodig hebben?

• perihelium

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Ja hoor, dat vertel ik hun recht in hun gezicht.

Ja daar zie ik je wel voor aan. Toch geloof ik dat ook jij ten goede kan veranderen.

• Sfred+

Juist wel, want deze mensen zijn niet schrijnen en houden wel de plaats bezet voor de echte schrijnende gevallen die hulp nodig hebben. Maar dit snap je niet, gewoon even het onderbuik gevoel uitzetten en er ratineel naar kijken zal je zien dat veel gevallen niet schrijnend zijn, zoals zij het voordoen.

Moet je eens gaan verdiepen in Mauro en zijn familie, paspoort, financiële belangen van een paar mensen om hem heen. Zal je verbaast staan opkijken hoe en wat.

• Sfred+

Omdat ik zelf veel er mee te maken heb gehad.

Maar oke, jij weet het beter want jij hoort al die zielige eenzijdige verhalen en neemt die gelijk als waarheid aan.

• Sfred+

Even bepalen hoe ik wel niet in elkaar zit, hahahahaha….. Weet jij wat ik zoal in Thailand zoal doe?

• perihelium

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Omdat ik zelf veel er mee te maken heb gehad.

>

> Maar oke, jij weet het beter want jij hoort al die

> zielige eenzijdige verhalen en neemt die gelijk

> als waarheid aan.

Als iemand voor me staat die eten drinken en onderdak nodig heeft maakt het me niet uit of het verder wel klopt wat ze zeggen. Soms geloof ik het en soms niet maar dat is uiteindelijk tussen hen en God. Net als dat het tussen ons en God is of we iemand wel of niet helpen.