Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mijn bede voor het volk Israel is :

• theo

Nou, maak dan je borst maar nat !

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• keessie

Israel is Gods volk “De God van Israel” alleen heden ten dage ziet algemeen Israel dat niet zo das iets anders als jij beweerde, vandaar dat zij straks de ac als verlosser zien je kent het verhaal wel.

• Frederik D

God bewaar ons voor de theocratie.

• Frederik D

Zet er nog maar een nulletje achter. Peri zijn apologetische sites, jij je apocalyptische sites.

Maar moderne oorlogen zijn technologische oorlogen, geen oorlogen van man tegen man. Dus ook wat dat betreft, is de Bijbel niet meer van deze tijd.

• Frederik D

Jij weet dus ook niet wat zionisme is?

Zionisme is seculier, Eliyahu is religieus.

• keessie

We zullen het beleven je kunt niet zeggen ik heb het niet geweten

• theo

Vindt precies hetzelfde plaats als; Israel/Gaza.

Noord tegen zuid.

Oost tegen west.

Koude oorlog: Oostblok/vrije westen

Vroeger; stam tegen stam- dorp tegen dorp.

Verhardde eenzijdige meningen.

ZIJ zijn de slechten en WIJ zijn de goeden.

Van enige nuancering isgeen sprake.

Nietbij Joden, niet bij Palestijnen.

“”We" nemen onze stellingen in en schieten met bommen en granaten en met woorden en niemand ( NIEMAND) van de harden wijkt een duimbreed want ZIJ zijn de slechten en WIJ zijn de goeden.

Is er één ( EEN) 1 van de “harde eenzijdige prikkers”“ ook maar een centimetertje bereid (geweest) om naar de andere harde prikker van de ”tegenpartij" te luisteren?

Welnee ! Evenmin als in Gaza en Israel.

TOCH…en TOCH zijn er joden en Palestijnen die oprecht met de “tegenpartij ”" in gesprek zijn gegaan en gelukkig nog gaan om wederzijds proberen enige verzoening te bewerkstelligen. Ik geef toe, op (akelig) kleine schaal maar DAT zijn de mensen die werkelijk vrede (kunnen) bewerkstelligen hoewel daar natuurlijk generaties over gaan.

Harde mensen willen en kunnen niet naar elkaar luisteren. Ze zijn opgefokt, ze laten zich opjutten, dat geven ze aan hun kinderen ook door.

En NOG is het einde niet.

Hoewel volgens Johanan en keessie natuurlijk wel binnenkort.

Verzoening…ach wat is het moeilijk.

Luisteren naar elkaar.. wat is het zwaar !!

• keessie

Ja Theo ik weet dat jij het liever over verzoening hebt en dat mag ieder zijn ding