Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mijn bede voor het volk Israel is :

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hannah Arendt was overigens een Duitse jodin.

Bs'd

Illan Pappe is ook een jood, maar er bestaan ook ernstig gestoorde joden. En die worden dan door jodenhaters voor hun karretje gespannen.

• Eliyahu

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Florin Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Spaar, HERE, uw volk en geef uw erfdeel niet

> prijs

> > aan de smaad, zodat de heidenen met hen zouden

> > spotten. Waarom zou men onder de volken zeggen:

> > Waar is hun God? Joél 2:17

>

>

> Welke God zou nu de echte zijn voor Israël,

> niet die in de Bijbel die was het,

> maar deze heeft Israël al lang verlaten.

> Droom maar verder.

Bs'd

Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen? “Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde.” Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschiedenis? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden?

• Sfred+

Dat weet ik niet. Je kan ook denken laat ze lekker stikken in hun geloof en wie weet krijgen zij het zo benauwd dat ze tot inkeer komen en anders maar niet. .

• Sfred+

Ik heb in I'srael leren drinken en noem het maar gerust zuipen, van daar L'çhaim. :)-D

Ik heb er ook nog wat anders geleerd, ik vergeet haar nooit meer in haar mooi groene kleren. :D:D:D

• Sfred+

Misschien ben ik god wel en daag ik bepaalde mensen bewust uit om ze weer op het goede pad van het geloof te krijgen. Wie zal het zeggen. ;)

• Sietse 45

Dat is jou sprookje Eliyahu en van nog wat van die harlekijnen,

de Joden eisen al dat land op en verjagen de Palestijnen van hun grond dat is wat er gebeurd.

Is dat ook het werk van God dat er een stelletje gekke Joden daar in Hebron tussen de Palestijnen zitten en moeten beschermd worden door militairen, is toch te idijood.

• Sfred+

Hij hat daar een viskraam koeten open had jij daar je lekkerbekje kunnen kopen :D:D:D

De Palestijn heeft jarenlang in de woestijn gezeten en met zijn kraaltjes gespeeld. Toen kwam de Jood en zij maar lagen wat die joden meer nat de zandbak moeten. Stja de jood ging werken en maakten het land vruchtbaar binnen een paar jaar. Verder gaan, over de luie Palestijn en zijn zandbak?

De Jood en de Palestijn het zelfde volk met een ander geloof. Hier zie je weer dat geloof alleen maar conflicten oplevert

• Nicole

Ter uwer informatie:

De Joden vormen een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël

De rest kan je op wikipedia lezen, mss dat jij dan eens duidelijk inziet dat de Joden (met een hoofdletter, een jood met een kleine letter is een niet van geboorte zijnde jood maar later jood geworden, oftewel zich bekeerd heeft tot het joods geloof) een volk zijn en niet dat het een groep mensen is met een “ander geloof”.

• Ellen-Josee

Mee eens.

Ellen

• Ellen-Josee

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Ik heb in I'srael leren drinken en noem het maar

> gerust zuipen, van daar L'çhaim. :)-D

Ja dat moet gezegd worden, sommige joden zuipen als tempeliers.

>

> Ik heb er ook nog wat anders geleerd, ik vergeet

> haar nooit meer in haar mooi groene kleren. :D:D:D

Hmm… goede herinneringen dus.

Ellen ;)