Want stel je voor dat je……………..
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl2Sam 24:24 (SVKT)
vijftig zilveren sikkelen
Dit wordt verstaan van den prijs der runderen en van het andere gereedschap; want de ganse plaats heeft hij gekocht voor zeshonderd gouden sikkelen, 1Ch 21:25. Sommigen verstaan dat hier gesproken wordt van den koop der dorschvloers en der runderen; maar 1Ch 21:25 van den koop der ganse plaats, waarop de tempel gebouwd is. Van gouden sikkelen, zie Gen 24:22.
1Kron 21:25 (SVKT)
zeshonderd gouden sikkelen
Indien dit gemene sikkels geweest zijn, zo weegt elke sikkel twee drachmen of Franse kronen. Zodat David voor die plaats gegeven heeft duizend twee honderd Franse kronen. Voor de ossen en het andere gereedschap gaf hij vijftig zilveren sikkels. Zie verder de aantekening Gen 24:22, en 2Sa 24:24.
Gen 24:22 (SVKT)
sikkel
Omtrent den zilveren sikkel, zie boven, Gen 20:16. De goudenen de zilveren sikkels hadden beiden een gewicht, de algemene wegende 160 gastkorrels, of een half lood; de heilige nog eens zoveel, namelijk 320 korrels, of een geheel lood. Een lood goud was tienmaal zoveel als een lood zilvers. Een lood zilvers deed een halven rijksdaalder, en bijgevolg een lood gouds vijf rijkdaalders, of twaalf en een halven gulden.
Gen 20:16 (SVKT)
duizend
Hebr. duizend zilvers. Dat is, naar het algemeen gevoelen, duizend zilveren sikkels, of zilverlingen. En alzo er tweeërlei sikkels waren, de burgerlijke sikkel, bedragende wat meer dan een oord (een vierde deel van een rijksdaalder); de ander, des heiligdoms, wegende dubbel zoveel; zo wordt gemeend dat hier gemeente of burgerlijke sikkels te verstaan zijn; makende deze duizend zilverlingen weinig meer dan de som van 250 rijksdaalders.
ja Johanan . geinspireerd Gods woord maar………………………….
De Bijbel is door jaren heen /nadien geschreven , en auteurs schrijven en schrijven . Ook in het Nederlands is het boek geschreven . Door talen , gaan hier en daar eens een letter eraf , een letter erbij , Woordjes worden anders geformuleerd , eraf en er bij in talen . Dan word de bijbel, al is het Gods woord, wat verwrongen. Soms zijn stukjes in de bijbel dat anders er staat . Soms denk je er staat er tegenstrijdig erin..
En dan denk ik wel eens van: hoe zit het nu eigenlijk .( en in de topic van: zo zie je maar weer) Daar heb ik het wel eens moeilijk mee , of laat zeggen twijfel over.
Je schrijf zelf :
Moeilijk Lotje, soms bots ik tegen vertalingen aan, soms kun je vertalingen verschillend uitleggen, soms is dat tweezijdig .. of iets anders
****************************************************************************************************
Nou Theo zo denk ik wel eens over de Bijbel die door auteurs geschreven zijn .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?