Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

enorme prijsstijging

• ¥ Lotje ­­¥

:S je draait tegenwoordig er wel veel omheen . maar goed dat is jou enigenaardigheidje

ik moet afsluiten want ziggo ga leuk doen tussen 12 uur en 6 uur . geen telefoon , t.v , internet etc…. maar goed tis bedtijd ook .ik zeg dat tegen je anders geef je zo antwoord dat ik weer weggies bent. B)

• theo

Kom kom Lotje.

De bijbel staat in vele talen op internet, je weet toch wel waar de voornoemde tekst staat mag ik hopen en je kuntum zo op internet in het Nederlands vinden hoor.

• keessie

En een grote hagel, elk als een talentpond zwaar, viel neder uit den hemel op de mensen; en de mensen lasterden God vanwege de plage des hagels; want deszelfs plage was zeer groot.

• theo

ZELFS in het Nederlandsch in den verleden tijd.

Nou VRAAG ik je..hoe kan dat nou toch??

• Johanan

Lotje,de bijbel is door God geinspireerd er is altijd een antwoord voor dit soort tegenstrijdigheden

Ara̱u̱na).

Een Jebusiet, de eigenaar van de dorsvloer die door koning David werd gekocht om daarop een altaar voor Jehovah te bouwen.

Dit geschiedde op aanwijzing van God opdat er een eind zou komen aan de gesel die door Davids volkstelling was veroorzaakt;…2 Sa 24:16-25; 1Kr 21:15-28.

Arauna bood de plaats,de dorsvloer,te zamen met runderen en hun houten jukken, klaarblijkelijk kosteloos voor het offer aan, maar David stond erop een prijs te betalen.

Volgens het bericht in 2 Samuël 24:24 kocht David de dorsvloer en de runderen voor vijftig zilveren sikkelen ($110.

In 1 Kronieken 21:25 is echter sprake van 600 gouden sikkelen ca. $77.000, die David voor de plaats betaalde.

De schrijver van Twee Samuël heeft het alleen over de koop voor zover die verband houdt met de plaats van het altaar,dus de dorsvloer, en de materialen voor het offer dat toen werd gebracht, zodat de door hem vermelde koopprijs uitsluitend op die dingen betrekking schijnt te hebben.

Daarentegen bespreekt de schrijver van Eén Kronieken de kwestie vanuit het oogpunt van de later op het grondstuk gebouwde tempel en associeert de koop met de tempelbouw 1Kr 22:1-6; 2Kr 3:1.

Daar het gehele tempelterrein zeer groot was, schijnt de som van 600 gouden sikkelen betrekking te hebben op de koop van dit grote terrein en niet op het kleine stuk grond dat nodig was voor het altaar dat David eerst bouwde.

Johanan

• theo

Ik kan zelf ook wel antwoord geven hoor als jij het niet kunt/wilt.

Zowel taalkundig als theologisch.

Maar ik zie je antwoord morgen(avond laat) ook graag.

• keessie

theo Schreef:

——————————————————-

> ZELFS in het Nederlandsch in den verleden tijd.

>

> Nou VRAAG ik je..hoe kan dat nou toch??

Je snapt het blijkbaar(!) echt niet, het geschrevene is in een verleden tijd voor de toekomst.

ik ga hogerop mijn mandje in

1 Hierna had ik een visioen. Er stond een deur open in de hemel. De stem die me eerder had toegesproken met het geluid van een bazuin, zei nu: ‘Kom hierboven, dan laat ik je zien wat er hierna gebeuren moet.’ 2 Op hetzelfde moment raakte ik in vervoering.

• Marjorie

keessie Schreef:

——————————————————-

> Het heden bepaald de toekomst Theo vat je hem?

Jouw antwoord slaat helemaal nergens op. Keessie, vat je het?

• CU

keessie Schreef:

——————————————————-

> ‘Kom hierboven, dan laat ik je zien wat er

> hierna gebeuren moet.’ 2 Op hetzelfde moment

> raakte ik in vervoering.

Wat heb jij een superwijf. Dat gebeurt mij nou nooit.

• Frederik D

de bijbel is door God geinspireerd er is altijd een antwoord voor dit soort tegenstrijdigheden

—————————–

Je gelooft nogal wat.

Je gelooft in het WTG.

Je gelooft in God.

Je gelooft dat Jezus zijn zoon is.

Je gelooft dat de Bijbel door God zelf is geschreven.

Je gelooft dat de contradicties in de Bijbel geen contradicties zijn.