Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Paus over 21-12-2012

• ¥ Lotje ­­¥

Je mot niet zou gauw op je tenen getrapt zijn Theo . Je heb ook dorpsomroep mannen . Die kwamen vroeger met een bel op de fiets . Sloegen op de bel en rammelde met die bel en dan in volle geschreeuw iets afroepen wat er te doen was in het dorp.8-)

Ergens kan je zeggen dat ze voorlopers waren van nu . Je zie nu wel eens mensen het Evangelie staan preken op hoeken van de straten of over geloof praten .;)Dus dorps predikant is zo gek nog niet . Je kan trouwens moeilijk zeggen stads predikant als je in een dorp woont

• theo

Natuurlijk, in een dorp praat je per definitie gemakkelijker en intensiever met je buren /dorpsgenoten dan in een stad.

• Sfred+

Dat is jouw mening en niet de mijne. O wee als je import bent in een dorp, nou nou wat hen je een aanspraak van de lokaals…… Over je rodelen dat gaan ze inderdaad goed af, vooraal als je vrouw in een Jac rijd en zij heeft een grote voorgevel. :D

• Sietse 45

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> niks . Geloven is het zelfde

> Alleen stadse vinden alles niet zo raar/vreemd dan

> dorp mensen . Stadse zijn niet bleu dat vind ik

> van dorp mensen eerder wel . En ja ik ben een

> stadse van huis uit .;)

Dat is te merken ja:D

• Sfred+

Geheel met je eens Lotje. Ik heb een tijdje terug een documentaire gezien over postorder bedrijven die seksmarkt vertegenwoordigen. Mag je 3X raden welke inwoners de grootse afnemers waren van hun producten procentueel naar inwoners gezien. Het waren niet de stedelingen. ;)

• theo

Tsja, je moet ook niet toestaan dat ze over je rodelen, dat doet pijn.

Over je roddelen is trouwens ook niet leuk.

• theo

Nee natuurlijk niet.

Stadsbewoners hebben wel sexwinkels in de buurt.

In dorpen zijn doorgaans niet zoveel sexwinkels te vinden.

Je werpt je inmiddels trouwens wel op als zwart/wit denker. Je lijkt wat dat aangaat bijzonder veel op bepaalde types van mijn medechristenen.

• Sfred+

Gewoon laten gaan joh en erom lachen. Ze beseffen niet dat zij zo laten zien hoe bekrompen en in welk klein wereldje ze eigenlijk leven. O ja, voor het jaarlijkse dorpsfeest wisten ze je wel te vinden, mag je drie keer raden waarvoor. ;)

• Sfred+

Ik denk ook zwart wit en dat wil ik graag zo houden. Goed ie goed en slecht is slecht. Ik heb ook nooit geitenwollensokken en J C Nike's gedragen.

• Frans

theo Schreef:

——————————————————-

> Wat is het verschil tussen gelovigen in dorpen en in steden????

De stedelingen lopen veel meer trappen.