Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Serieuze vraag al denken sommige hier van niet.

• Sfred+

Dat is ook een uitleg.

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Dat is ook een uitleg.

Dat is de enige uitleg want iedereen die tot geloof is gekomen heeft een ervaring met God gehad.

• ¥ Lotje ­­¥

Wel nee Mijn ouders zijn overleden . en als ik zeg ik wil uit het geloof stappen doe ik dat toch………….. En dat ( als ik wou ) had ik al eerder kunnen doen toen ze nog leefde . Hoe kom je er bij van ingestampt???

• ¥ Lotje ­­¥

huhhhhh. je krijg het mee ja . Zoals je ook uit de luiers bent gekomen . Ze hebben je geleerd op het potje ……..

Maar als ik ouder bent en ik zou gezegd hebben : Luister pap en mam . ik ga uit het geloof . Nou ik weet zeker dat ze het geaccepteerd zouden hebben . Ze zouden misschien wel gevraagd hebben waarom.

• Sfred+

Maar als ik ouder bent en ik zou gezegd hebben : Luister pap en mam . ik ga uit het geloof . Nou ik weet zeker dat ze het geaccepteerd zouden hebben ."

Dat is een heel ander verhaal. Het is dus zeer aannemelijk dat we kunnen zeggen dat je het als kind ingebakken krijgt en dat Douce lichtelijk uit haar nek praat,

• Sfred+

Als kind zijnde Lotje, ik heb het niet erover dat je op oudere leeftijd er uitstapt. Als jij als kind opgeroeid was in een gezin die niets met geloof van doen moesten hebben, had jij heden ten dagen hoogst waarschijnlijk nu nog niet gelooft in geloof en zal dat hoogst waarschijnlijk ook nooit gaan doen. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten.

• ¥ Lotje ­­¥

je krijg het mee . van wie ook . Ouders , kerk , School . …..Maar dat wil niet zeggen dat als jij niet wilt je leven lang daar aan moet houden .

Ik ben gelovig maar ga niet naar de kerk . Soms als het mij uitkomt en ik behoefte er aan heb . Misschien zijn er wel mensen die zeggen: oww jij gaat niet naar de kerk dus je geloofd niet. of sommige die zwaar gelovig zijn zoals -hoe moet ik dat zeggen-zwarte kousen- die snappen het niet . dat als je niet naar de kerk gaat en dat je WEL gelovig bent .

• Sfred+

Maar dat wil niet zeggen dat als jij niet wilt je leven lang daar aan moet houden .

Daar heb ik het ook niet over en dat is de vraag ook niet

• ¥ Lotje ­­¥

Dat weet ik nog niet . misschien op onderzoek uit gegaan , of lezen zoals hier op bijbel eens om te zien hoe andere er over praten en doen . Ik weet het niet

Zie maar aan die van de Sloot. Waarom moest hij een Bijbel hebben in zijn cel????

• Sfred+

van der Sloot :D:D:D