Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heidense feestdagen of Gods heilige dagen?

• CU

Nou, is even een Goddelijke beloning binnenhalen, volgens Eliyahu.

Er zijn zeven door God aangegeven feesten in de bijbel te vinden:

1) Pascha

2) Het Feest der Ongezuurde Broden

3) Het Feest der Eerstelingen

4) Het Bazuinenfeest

5) De Grote Verzoendag

6) Het Loofhuttenfeest

7) De Laatste Grote Dag

Zo, die beloning is binnen, wat het ook maar zijn mag.

Maar dan blijft over wanneer die feesten moeten worden gevierd en volgens welke kalender.

Her en der in de bijbel staan wel wat naamaanduidingen wat betreft de maanden, maar nergens hoe de dagen heten. Alleen de sabbat wordt met naam aangeduid.

Nu blijkt dat de kalender van de Joden gebaseerd is op de maan, dus is het net als bij de Moslims een maangodsdienst.

Maar Eliyahu zal wel uitkomst geven.

• theo

Je beseft niet dat iedereen die bijbelteksten kan gebruiken voor welke bijbelse geloofsvisie dan ook?

• Ellen-Josee

Pesach, Loofhuttenfeest en Grote Verzoendag staan duidelijk in de Bijbel.

Verder ben je het feest van de Tempelwijding (of tewel Chanuka) vergeten. Dat staat in Joh 10: 22.

Waar het Nieuwe Testament al niet goed voor is…

• Douce.

Kennelijk niet, want elders las ik dat hij zichzelf heel eigenwijs vindt. Nou….hoe dat dan valt te rijmen met wat de wil van God is en wat in de Bijbel staat………is mij een raadsel. Dan noem ik het simpelweg: eigen wijsheid. Dat mag hoor, maar dan niet in de aanval als mensen van Godswege beslissingen nemen zonder hem (e7) te raadplegen.

Douce

• Frederik D

Je begrijpt eigenlijk niets van mijn betoogje.

Stel, wij samen nemen deel aan een wielerwedstrijd. Jij wordt eerste, ik tweede. Maar dan blijkt dan jij doping hebt gebruikt. Met als gevolg dat jij uit de uitslag wordt geschrapt en dat ik eerste wordt. Is mijn eerste plaats dan oor jouw dopinggebruik besmet? Heb ik dan ook doping gebruikt terwijl ik niets heb gebruikt?

• Douce.

Goede en scherpe uitleg…..voor een atheïst..haha:D:D

Douce

• Frederik D

Ik word zo moe van mensen die zich een half uurtje in de geschiedenis hebben verdiept en nu denken dat de oorsprong van iets nog steeds terug te vinden is in dat iets. Ik noem dat de oer-fout.

• Douce.

Ik ook, twee bladzijden en…..de jeugd weet alles….om dan later te beseffen…ik wist nog niets.

Jij en ik deden waarschijnlijk destijds evenzo?

Douce

• CU

Ik ben niets vergeten.

> Er zijn zeven door God aangegeven feesten in de bijbel te vinden.

En dat feest van de tempelwijding staat er niet bij als zijnde door God aangegeven.

• Frederik D

Ja en nee. Toen ik zestien was, was ik in de kiem degene die ik nu ben. Maar ongepolijster, eigenwijzer en ja, ook schreeuweriger.