Jij ook wel te rusten…ik ben nog even met iets bezig..:-)
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIedereen valt jou nu aan. En eigenlijk moet ik nu niet mee doen. Maar ook jij hebt de neiging om jouw geloof als het beste geloof te zien. En dat is logisch ook. Want anders had je wel een ander geloof.
Je hebt wel helemaal gelijk dat je wilt weten wie er naar de hel gaan. Mensen als Peri weten het o zo goed. Maar als het erop aan komt, durven ze niet te zeggen wie er naar de hel gaat.
Beste Theo, je lijkt best wel een beetje op Samuel en Peri.
Jullie willen alledrie niet toegeven dat God een wreedaard is.
Samuel en Peri schamen zich ervoor te moeten erkennen dat God zo is en draaien om de hete brij heen.
Jij gaat nog een stapje verder en ontkent de ware aard van God. Misschien ook wel omdat je zo´n wrede god genant vindt. Maar ja, het christendom draait nu eenmaal om een god die alleen de mensen behoudt die geloven wat in de bijbel staat en die hem aanbidden, ongeacht wat hen verder tijdens hun leven overkomt. Dat mag je onrechtvaardig vinden - vind ik ook - maar het is natuurlijk niet zo dat God rechtvaardig wordt omdat jij vindt dat hij dat zou moeten zijn. God wordt niet heilzaam omdat jij dat zo wenst.
Mijn mening is dat je tegen die God in opstand moet komen. Jij, Samuel en Peri. Maar dat wist je al.
Het oordeel moet nog komen theo, dus dan moet je wachten op de dag des oordeels de grote dag des Here.
Dat moet je toch weten als theoloog zijnde.
Dit is wat ik geloof.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Johannes 3
Er staat nog wat in je topic voor je om te lezen, als je dat aankan, kan je dit aan.
1 Tim. 2: 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.
Jij als Jehova getuige gaat in deze tekst het ene deel tegen het andere uitspelen. Omdat de ene Middelaar apart genoemd wordt, kan Hij niet in de Godheid begrepen zijn, zo redeneer jij. Inderdaad is er één God en zijn er niet vele goden zoals het heidendom leert. Die ene God is echter de Drie-enige.
Evenmin zijn er vele middelaars, zoals de gnostieken leerden, maar slechts één, namelijk de mens Christus Jezus.
Als Zoon van God Is Christus waarachtig God. Maar als Middelaar is Hij als Mens.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?