Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie durft wel??

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Nou denk maar niet dat die zo modern zijn, waarom

> willen die mannen dan een importbruid en niet een

> Nederlandse vrouw. Nou ja, ik ben verbaasd dat jij

> verbaasd bent, is gewoon realiteit.

Veel van die importbruiden blijken anders zo snel mogelijk te scheiden omdat ze zo modern willen zijn..

• Nada

Nee, ze kennen de taal niet, ze hebben geen baan. Wat jij zegt is onwaar. De meeste importbruiden blijven zitten waar ze zitten omdat ze ook maar tussen twee werelden zitten en gehoorzaam zijn en opkijken naar hun man/ouders/tradities.

• CU

Zeker. De natte handdoekcultuur.

• Nada

Niet mee eens. Voor ruzie heb je minimaal twee personen nodig en jij wilt geen ruzie dus dan krijg je ook geen ruzie want jij ziet al waar dit heen gaat. Waarom dan dit topic weg laten halen als je zelf geen ruzie krijgt? Die angst over die ruzie zegt heel veel over jou trouwens.

• perihelium

David Schreef:

——————————————————-

> Ik ben bang dat je niet goed begrijpt wat ik

> bedoel.

Ik begrijp wat jij bedoelt en jij begrijpt ook heel goed wat ik bedoel.

Galaten 3:6-14

6 Van Abraham wordt gezegd: ‘Hij vertrouwde op God, en dat werd hem als een daad van gerechtigheid toegerekend.’ 7 U ziet dus dat zij die geloven kinderen van Abraham zijn. 8 Nu heeft de Schrift voorzien dat God ook andere volken door geloof zou aannemen en daarom aan Abraham verkondigd: ‘In jou zullen alle volken gezegend worden.’ 9 En dus wordt iedereen die gelooft samen met Abraham, de gelovige, gezegend. 10 Maar iedereen die op de wet vertrouwt is vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is eenieder die niet alles doet wat het boek van de wet bepaalt.’ 11 Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ 12 De wet daarentegen is niet gegrond op geloof, want er staat: ‘Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.’ 13 Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.’ 14 Zo zouden door hem alle volken delen in de zegen van Abraham en zouden wij, zoals ons is beloofd, door het geloof de Geest ontvangen.

• Nada

Zeker als je het beziet uit een oudenmannenvisie dat vroeger alles beter was. :)

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Nee, ze kennen de taal niet, ze hebben geen baan.

Als ze gaan scheiden hebben ze een huis en uitkering, beter dan ze het in de bergen of op het platteland in hun thuisland hadden.

> Wat jij zegt is onwaar.

Ik zie en hoor dat vrij regelmatig.

> De meeste importbruiden

> blijven zitten waar ze zitten omdat ze ook maar

> tussen twee werelden zitten en gehoorzaam zijn en

> opkijken naar hun man/ouders/tradities.

Die zijn er ook maar er zijn er ook die zien hoe vrij Nederlandse vrouwen zijn en ook zo zelfstandig willen zijn. Helaas komen ze vaak niet verder dan gebrekkige taal en uitkering.

• CU

Er werden wel meer onschuldigen voor de Heere aan een paal gehangen. En hielp dat dan ook?

2 Sam 21: 6 Laat ons zeven mannen van zijn zonen gegeven worden, dat wij hen den HEERE ophangen te Gibea Sauls, o, gij verkorene des HEEREN! En de koning zeide: Ik zal hen geven.

• CU

Je hoeft echt niet bang te zijn, hoor.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Er werden wel meer onschuldigen voor de Heere aan

> een paal gehangen. En hielp dat dan ook?

>

> 2 Sam 21: 6 Laat ons zeven mannen van zijn zonen

> gegeven worden, dat wij hen den HEERE ophangen te

> Gibea Sauls, o, gij verkorene des HEEREN! En de

> koning zeide: Ik zal hen geven.

Goed lezen, Galaten 3:13 verwijst naar Jezus Christus.