Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie durft wel??

• samuel

Hier heb je wat te lezen gehersen spoelde, je besef van God is waarlijk klein.

Jehovah,

eigenlijk gewoon een andere naam voor “God”

Het doet direct denken aan de “Jehovah's Getuigen”

Deze mensen zijn overbekend vanwege hun aktieve en strukturele evangeliesatiewerk.

Ze komen (ook) vertellen over Jezus, maar wel met een groot verschil.

Ze menen namelijk dat Jezus wel Gods zoon is,

maar dan zonder dat de “Godheid” in Hem is.

Voor hen is Jezus enkel een goed mens geweest.

Omdat het voor onze “verlossing” echter noodzaak is dat onze “verlosser” daadwerkelijk

de straf van God ( de HEL!! ) , die wij verdiend hebben, kan verdragen,

moet onze “verlosser” gelijkwaardig zijn aan Hem vanwie deze straf komt.

Anders zou er voor ons geen enkele hoop zijn.

Geen enkel mens kan meer doen dan de gehoorzaamheid die God van hem verlangt.

Dus als we het van een mens moesten verwachten zouden we hopeloos verloren zijn.

Echter,

Jezus is echter WEL meer dan alleen een mens van vlees en bloed of schepsel of engel,

Hij is uit GOD en zoals hij zelf zegt nog steeds één met God.

Zoals wij dat uit verschillende Bijbelteksten mogen leren.

o.a. Joh. 10: 30

29 Mijn Vader, die ze Mij gegeven heeft, is meerder dan allen; en niemand kan ze rukken uit de hand Mijns Vaders.

30 Ik en de Vader zijn één.

n.a.v. diverse leringen door de sekte van de Jehova's getuigen

De Goddelijkheid van Jezus Christus

De loochening van de Godheid van Christus

(De Bijbelteksten die ik noem zijn allemaal uit de Statenvertaling tenzij anders vermeld).

De Jehova’s Getuigen geloven niet dat Jezus God zelf was.

Maar als dat inderdaad waar was wat zij beweren, wat zou de bijbel en daarmee het evangelie dan nog voor waarde hebben?

Een brief die we ontvingen van (waarschijnlijk) een Jehova’s Getuige had veel vragen en stellingen met betrekking tot de Godheid van Christus.

Een van die vragen met de desbetreffende stelling is deze:

Is God altijd de meerdere van Jezus?

JEZUS heeft er nooit aanspraak op gemaakt God te zijn. Uit alles wat hij over zichzelf zei, blijkt dat hij zich in geen enkel opzicht aan God gelijk achtte — niet in macht, niet in kennis, niet in leeftijd

In bepaalde zin ben ik het met deze briefschrijver eens.

Jezus heeft inderdaad altijd Zijn Vader als Zijn Meerdere geacht, toen Hij (Jezus) in een lichaam op aarde was.

Ik geloof dat God en Jezus twee verschillende Persoonlijkheden zijn met dezelfde Geest die Hen bindt, d.i. de Heilige Geest,

zoals ook de ziel en het lichaam van de mens met elkaar verbonden zijn door de (levensgeest). (Geest, ziel en lichaam).

God zegt niet voor niets in Genesis 1:26

26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis……….

27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

Ons is meervoud dus God bestaat uit meer dan Één Persoon. En het geeft aan dat wij naar Zijn beeld en gelijkenis zijn gemaakt.

Met een ziel geest en lichaam.

De geest (adem) zorgt ervoor dat onze ziel in ons lichaam blijft. Als we de geest hebben gegeven is ons lichaam dood.

Dit betekend dat de ziel voortleeft.

Zo is het ook met de Eenheid Gods. Ziel=God Lichaam =Jezus en de Adem (levensgeest) is de Heilige Geest. En zij zijn Éen!

De drie-eenheid is een stelling op zich, en komt niet in de bijbel voor!

Hoewel er wel verwijzingen staan dat Hij (de Heilige Geest) de Trooster is e.d. denk ik niet dat Hij als Persoon, apart staat van God en Jezus.

Nogmaals, ik zie het zo…. Het is God’ s Geest en Jezus’ Geest. Één en dezelfde.

De drie-eenheid is een begrip dat door de rooms-katholieke kerk is bedacht en helaas door de protestantse kerken is overgenomen zoals zoveel van het heidendom.

Dat Jezus mede God is baseer ik op het volgende.

Maar toen Jezus zijn doorboorde handen toonde aan Thomas,

riep Thomas uit “Mijn Heere en mijn God”. (Joh 20:28)

28 En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!

Jezus heeft Thomas niet tegengesproken toen hij dit zei. Integendeel,

Hij beaamde deze uitspraak van Thomas juist, met de volgende woorden…..

29Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij,

die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.

In de volgende tekst zegt Jezus dat God de Vader, Hem (Jezus) eert,

En verder laat Jezus hier duidelijk zien dat Hij absoluut niet gelijk was aan de mensen

In de volgende tekst wordt het ook duidelijk waaróm Jezus, God de Vader steeds alle eer geeft.

“Indien Ik Mijzelven eer, zo is Mijn eer niets” zegt Hij hier.

Hij zegt hier dus dat God de Vader Hem eert.

Joh 8:54

Jezus antwoordde: Indien Ik Mijzelven eer, zo is Mijn eer niets;

Mijn Vader is het, Die Mij eert, Welken gij zegt, dat uw God is.

55 En gij kent Hem niet, maar Ik ken Hem; en indien Ik zeg, dat Ik Hem niet ken,

zo zal Ik ulieden gelijk zijn, dat is een leugenaar; maar Ik ken Hem, en bewaar Zijn woord.

In de volgende tekst wordt duidelijk dat Jezus het Beeld is van de niet zichtbare God! (de ziel van de mens is ook niet zichtbaar)

Kollossensen 1:

13 Die ons getrokken heeft uit de macht der duisternis, en overgezet heeft in het Koninkrijk van den Zoon Zijner liefde;

14 In Denwelken wij de verlossing hebben door Zijn bloed, namelijk de vergeving der zonden;

15 Dewelke het Beeld is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene aller kreaturen.

16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;

17 En Hij is voor alle dingen, en alle dingen bestaan te zamen door Hem;

18 En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der Gemeente, Hij, Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.

19 Want het is des Vaders welbehagen geweest, dat in Hem al de volheid wonen zou;

20 En dat Hij, door Hem vrede gemaakt hebbende door het bloed Zijns kruises, door Hem, zeg ik, alle dingen verzoenen zou tot Zichzelven, hetzij de dingen, die op de aarde, hetzij de dingen die in de hemelen zijn.

13Hij heeft ons bevrijd van de autoriteit der duisternis en ons overgezet in het koninkrijk van de Zoon van zijn liefde,14door bemiddeling van wie wij onze verlossing door losprijs hebben, de vergeving van onze zonden.15Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van heel de schepping;16want door bemiddeling van hem werden alle dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen of heerschappijen of regeringen of autoriteiten zijn. Alle dingen zijn door tussenkomst van hem en voor hem geschapen.17Ook is hij vóór alle dingen en door bemiddeling van hem zijn alle dingen gemaakt om te bestaan,18en hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, opdat hij in alle dingen de eerste zou worden;19want het heeft goedgedacht de gehele volheid in hem te doen wonen20en door tussenkomst van hem alle dingen weer met zich te verzoenen door vrede te maken door middel van het bloed aan de martelpaal , ongeacht of het de dingen op de aarde zijn of die in de hemelen. NWV

Ook nog het feit dat door Jezus alle dingen geschapen zijn is heel duidelijk te weten dat Hij God was!!

Genesis 1 Getuigt daarvan!

In den beginne schiep God den hemel en de aarde!!! Dezen zijn Een en Dezelfde!!

Kolossensen 1:13 (New World Translation)

(Nieuwe Wereld vertaling was niet in het Nederlands via internet op te vragen, vandaar de Engelse vertaling)

13 He delivered us from the authority of the darkness and transferred us into the kingdom of the Son of his love,

14 by means of whom we have our release by ransom, the forgiveness of our sins.

15 He is the image of the invisible God, the firstborn of all creation;

16 because by means of him all things were created in the heavens and upon the earth, the things visible and the things invisible, no matter whether they are thrones or lordships or governments or authorities. All things have been created through him and for him.

17 Also, he is before all things and by means of him all things were made to exist,

18 and he is the head of the body, the congregation. He is the beginning, the firstborn from the dead, that he might become the one who is first in all things;

19 because saw good for all fullness to dwell in him,

20 and through him to reconcile again to himself all things by making peace through the blood on the torture stake, no matter whether they are the things upon the earth or the things in the heavens.

Vers 19 is in de NWT ontkracht.

Waarom het woordje “andere” telkens is toegevoegd in deze vertaling is naar mijns inziens ter ontkrachting van het evangelie.

Maar ik zie nog steeds (zelfs met de vertaling die Jehova’s Getuigen gebruiken) heel duidelijk dat Jezus hier zeker niet een schepsel is, maar werkelijk mede God, de Zoon van God, IN God!

In openbaring 21:24 wordt het heel mooi vertaald vind ik.

23 En de stad behoeft de zon en de maan niet, dat zij in dezelve zouden schijnen;

want de heerlijkheid Gods heeft haar verlicht, en het Lam is haar Kaars.

Dus God is een met de Zoon (het Lam). Het licht (JHWH) heeft de Kaars (Lam) nodig om zijn licht te kunnen verspreiden. Komt overeen met kolossensen 1:15. Christus is het beeld van de onzienlijken God..

Johannes 10: 30 zegt Ik en de Vader zijn een.

vers 38 zegt dat de Vader in Mij is, en Ik in Hem.

Micha 5

1 En gij, Bethlehem Efratha! zijt gij klein om te wezen onder de duizenden van Juda? Uit u zal Mij voortkomen, Die een Heerser zal zijn in Israël, en Wiens uitgangen zijn van ouds, van de dagen der eeuwigheid.

2 Daarom zal Hij henlieden overgeven, tot den tijd toe, dat zij, die baren zal, gebaard hebbe; dan zullen de overigen Zijner broederen zich bekeren met de kinderen Israëls.

3 En Hij zal staan, en zal weiden in de kracht des HEEREN, in de hoogheid van den Naam des HEEREN, Zijns Gods, en zij zullen wonen, want nu zal Hij groot zijn tot aan de einden der aarde.

4 En Deze zal Vrede zijn

Uit Bethlehem Efratha zal God komen zegt vers 1 hier. Dit is wel heel duidelijk dat Jezus God is.

In de wet die Mozes kreeg zegt God dat je geen andere goden mag aanbidden dan God alleen!

Exodus 20:2

Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

3 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

4 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.

5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God. ben een ijverig God.

Maar wat deden de discipelen nou??? Ze aanbaden Jezus. Ze mochten geen andere goden aanbidden dus Jezus was Één en dezelfde God!!!

Want Jezus weerhield hen hier absoluut niet van toen ze dit deden. Integendeel! Hij beaamde zijn GodZijn!!

Mattheus 28: 17

En als zij Hem zagen, baden zij Hem aan; doch sommigen twijfelden.

18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

Hebreeën1: 8

Maar tot den Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid; de schepter Uws koninkrijks is een rechte schepter.

Jesaja 9:5

5 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der

eeuwigheid, Vredevorst;

Jezus wordt hier sterke God en Vader der eeuwigheid genoemd. Dat zijn Titels die alleen God toe komen. Dus Jezus is God!!

Ook in Romeinen 9 :5 Wordt Jezus als God betiteld.

5 Welker zijn de vaders, en uit welke Christus is, zoveel het vlees aangaat, Dewelke is God boven allen te prijzen in der eeuwigheid. Amen.

Dikwijls zegt Jezus ook in openbaring dat hij de Eerste en de Laatste was. En dus ook het Begin der schepping Gods. (Dus de allereerste, Hij stond aan het begin der schepping, door Hem is de schepping (zijn alle dingen) geworden)

14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen: Dit zegt de Amen, de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der schepping Gods

(en dit wordt echt niet bedoeld als dat Jezus dus geschapen is door God) Want dat komt gewoon niet overeen met wat de rest van de schrift ons leert.

Openbaring 1:8

Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde, zegt de Heere, Die is, en Die was, en Die komen zal, de Almachtige.

Dit zegt Jezus want vers 7 spreekt over ook degenen die Hem doorstoken hebben zullen over hem rouw bedrijven. Jezus is doorstoken en Hij zal dus wederkomen daar wordt hier van gesproken.

Openbaring 1:17-18

Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;18 En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

Dit zegt Jezus ook. Hij heeft het voortdurend over zichzelf. Want Jezus is dood geweest en weer opgestaan.

Openbaring 4:8

8 En de vier dieren hadden elkeen voor zichzelven zes vleugelen rondom, en waren van binnen vol ogen;

en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.

9 En wanneer de dieren heerlijkheid, en eer, en dankzegging gaven Hem, Die op den troon zat, Die in alle eeuwigheid leeft;

10 Zo vielen de vier en twintig ouderlingen voor Hem, Die op den troon zat, en aanbaden Hem, Die leeft in alle eeuwigheid,

en wierpen hun kronen voor den troon, zeggende:

11 Gij Heere, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, en de eer, en de kracht; want Gij hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil zijn zij, en zijn zij geschapen.

Over wie gaat dit nou? Over God zelf en ook over Jezus, want Zij hebben Een en dezelfde Geest.

Ze worden Beiden telkens de Almachtige genoemd en Die is en Die was en Die komen zal.

De Eerste en de Laatste. We weten dat Jezus zei dat hij weer zou komen.

Een keer op de wolken om Zijn bruid thuis te halen en daarna zal Hij komen, met macht en majesteit en elk oog zal Hem zien..

Ze hebben ook beiden dezelfde troon! Openbaring 22:3

en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen;

Dus niet zullen daarin zijn, maar zal!!

Openbaring1:20 De verborgenheid der zeven sterren, die gij gezien hebt in Mijn rechter hand, en de zeven gouden kandelaren.

De zeven sterren zijn de engelen der zeven Gemeenten; en de zeven kandelaren, die gij gezien hebt, zijn de zeven Gemeenten.

Openbaring 4 gaat over de troon van God. Vers 5 zegt dat er zeven vurige lampen branden voor de troon.

Welke de zeven geesten Gods zijn. Jezus heeft in openbaring 1:16 zeven sterren in zijn rechterhand.

Keer op keer zegt Jezus alles wat over God wordt gezegd, ook over Zichzelf.

Hiermee wil Hij dus iets kenbaar maken.

De brief openbaring die Johannes kreeg van God is een openbaring van wie Jezus nou eigenlijk was.

En aangaande we verder in openbaring komen, merken we dat Jezus steeds meer te kennen geeft van wie Hij werkelijk is.

Johannes schrok ook toen hij Jezus zag ! Jezus maakt hier langzaam maar zeker duidelijk dat Hij eigenlijk God zelf is.

Toen Hij op aarde was, kwam Hij in het vlees en Hij is de belichaming van God. Het Beeld des onzienlijken Gods.

God zelf is dus naar de aarde gekomen om ons weer toegang te laten hebben naar Zijn Hart,

maar wij moeten dus door het geloof in Jezus behouden worden omdat, dat God zelf was. Alléén daarom!

Dat is een groot geheimenis, maar als je werkelijk beseft wat dat inhoudt dan getuigt dat van een ongelooflijke liefde die God voor ons had!!!!!

Als God zo vaak in de gedaante van een engel, of een mens, of als Melchisedek naar deze aarde kon komen, waarom zou hij dat dan ook niet kunnen in de persoon van Jezus Christus.

Daarom is Jezus niet half God en half mens en ook niet of God, of mens, maar Hij is volledig God en volledig mens. Dit is onbegrijpelijk voor ons, met ons verstand niet te beredeneren. Het is één van de mysteries van God.

Als God had Jezus alle heerschappij in de hemel en op aarde maar tegelijk had hij als mens angsten en bezorgdheid en strijd en kon hij over God spreken als zijn vader en zelfs als zijn meerdere. Als mens was hij gelimiteerd, maar als God en als Heilige Geest kon hij overal tegelijk zijn en bewegen

1 Tim 3: 16

En buiten allen twijfel, de verborgenheid der godzaligheid is groot;

God is geopenbaard in het vlees,

is gerechtvaardigd in den Geest,

is gezien van de engelen,

is gepredikt onder de heidenen,

is geloofd in de wereld,

is opgenomen in heerlijkheid.

Ik begrijp echter dat, als u de nieuwe wereldvertaling als de enige werkelijke waarheidsgetrouwe Bijbelvertaling onderkent,

te samen met de leringen die gegeven worden door het wachttorengenootschap,

het inderdaad allemaal net een andere interpretatie geeft van wie Jezus is.

Uiteraard grijp ik nu naar Johannes 1:1

In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2Dit was in den beginne bij God.

3Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

6Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes.

7Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.

8Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.

9Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld.

10Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.

11Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

14En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.

Ik weet dat de nieuwe wereld vertaling (de vertaling die door het wachttorengenootschap gebruikt wordt),

deze Bijbeltekst er heel anders in heeft staan en er dan ook een geheel andere betekenis aan geeft.

Nu even het volgende. Ik weet dat bij de vertaling van deze Bijbeltekst(en niet alleen deze Bijbeltekst),

de vertaling van Johannes Greber is gebruikt.

In de Engelse uitgave (In de Nederlandse uitgave verbazingwekkend niet) van De Wachttoren van 1 april 1983,

werd in de rubriek “vragen van lezers” de volgende vraag gesteld:

“Waarom heeft de Wachttoren in recentelijke jaren geen gebruik gemaakt van de vertaling van voormalig katholiek priester Johannes Greber?”

Hierop werd ten antwoord gegeven dat het voorwoord van de uitgave uit 1980 van Greber's vertaling vermeldde,

dat hij voor het vertalen in contact stond met “God' s geestenwereld”, en dus spiritisme bedreef.

Dit werd als reden opgegeven voor het afzien van het gebruik van Greber’s vertaling.

Hoe kan het dan zijn dat in 1955 Greber al bekend stond als spiritist bij het wachttorengenootschap?

(De Wachttoren - 15 mei 1956, blz 223-4)

En als je dan al weet dat het door een spiritist is vertaald, moet je, je dan niet gaan afvragen of het wel goed is vertaald?

Spiritisten willen maar al te graag het evangelie geweld aan doen!! Dit weten Jehova’s Getuigen ook maar al te goed!

Ik twijfel er niet aan dat u oprecht bent in uw denken, want anders schrijft u niet zo’n brief.

Als het goed is wilt u dus de waarheid. Ik wil u daarom ook met klem aanraden om de achtergrond van de Jehova’s Getuigen te onderzoeken.

Wie waren de oprichters werkelijk. Als het volgende wat ik schrijf waarheid bevat dan heeft de leer van Charles Taze Russell,

waarop de Jehova’s Getuigen hun geloof baseren geen enkele waarde.

Was Charles Taze Russell een vrijmetselaar? (De vrijmetselarij is een occult genootschap die door mysterie omgeven is)

Waarom had hij een embleem van de vrijmetselarij op zijn uitgaven van The Watchtower?

Waarom gebruikte hij dat embleem vaker bijv als wandversiering in zijn kantoor en het was bevestigd aan de voorkant van de locomotief tijdens de Transcontinental Tour in 1913

Ook was het embleem zichtbaar op de piramide op zijn graf!!

Waarom had hij een piramide op zijn graf??

Het valt ook voortdurend op dat hij in zijn preken en boeken termen gebruikt die kenmerkend zijn voor de vrijmetselarij.

(oppermeester, priesterschap orde,Opperbouwmeester van het Heelal)

Was Russell ook lid van de tempeliers?

Op dezelfde uitgaven van The watchtower waar ook het embleem (linksboven) zichtbaar was van de vrijmetselarij,

daar is rechtsboven, het symbool te zien van de grootste gehoorzaamheid van de tempelorde in de V.S., het grand Encampment.

Hielden de bijbel onderzoekers, voordat ze over een eigen ruimte beschikten, hun bijeenkomsten in loges van de vrijmetselarij?

In de wachttoren van 1 augustus 1994 pagina 22 wordt bevestigd dat ze in ieder geval tot 1926,

hun vergaderingen regelmatig hielden in de tempel van de vrijmetselaars in Brooklyn.

Een van de favoriete emblemen van Russell was het vrijmetselaarssymbool van de vleugel van Amon-Ra, de Egyptische zonnegod.

Albert Churchward, vrijmetselaar van de 33ste graad, beweert in zijn boek signs and Symbols of Primordal Man. The Evolution of Religious Doctrines from the Eschatology of the Ancient Egyptians (londen 1912, pagina 86) dat het symbool van de vleugel van de zonnegod alleen maar door de vrijmetselaars van de 33ste (de hoogste graad binnen de vrijmetselarij) graad wordt gebruikt en begrepen. Het feit dat Russell dit embleem zo vaak in zijn teksten, verhandelingen en boeken gebruikt, zou ons dan ook te denken moeten geven.

Russell gaf ook studies over piramidologie (onder vrijmetselaren zeer populair)

In zijn publicaties komen we dus uitvoerige studies daarover tegen en dat verklaart dus ook de piramide op zijn graf.

Russells lidmaatschapskaarten van de Masonic Knight Templar (Tempeliers), bevinden zich in de moederloge, de ‘blauwe loge’ in Dublin. (deze loge hoort bij de grand loge van Pennsylvania).

In het register van het boek Occult Theocracy wordt Charles Taze Russell genoemd als een belangrijk logelid onder de prominente vrijmetselaars.

(Lady Queensborough, Occult Theocracy, Californië 1931, pag.737.).

Joseph Franklin Rutherford

Het leek erop dat hij langzaam maar zeker alle sporen uitwiste, die te maken hadden met de vrijmetselarij.

(leer van de ‘grote piramide’ en de emblemen enz.)

Hij pakte de vrijmetselarij juist hard aan. Hij beschuldigde ze ervan verbonden te zijn met het Satanisme.

(The Golden Age 3 september en 5 augustus 1930).

Het lijkt erop dat Rutherford dus geen vrijmetselaar was!! (Was dit schijn?????)

Waarom werden er vanaf 1935 ineens alleen maar positieve dingen over de vrijmetselarij vermeld? Geen aanvallen meer?

Volgens Rutherford waren ze het slachtoffer van het fascisme en het Vaticaan. Merkwaardig dat hij alleen maar zijn beklag deed over de fascistische vervolging van de Logeleden, en nooit de nazi-vervolging van Joden, zigeuners e.a. veroordeelde of zelf maar aan de orde stelde.

Na zijn dood ging het wachttorengenootschap gewoon door met publicatie ten gunste van de vrijmetselarij.

In de Golden Age 20 juni 1945 werd melding gemaakt van de vervolging van de Spaanse vrijmetselaars door Franco.

In de Wachttoren van 13 maart 1946 wordt het verhaal verteld van de eerste Italiaanse vrijmetselaars die het slachtoffer van Mussolini waren geworden.

In Ontwaakt! Van 8 augustus 1958 wordt er zelfs gedetailleerd de inwijding van de eerste, tweede en derde graad beschreven. (Waar komt al die kennis toch vandaan?)

Katholieken werden vaak in publicaties scherp aangevallen, maar waarom de vrijmetselaren dan niet? Er wordt alleen nog aan het einde van het artikel vermeld dat de getrouwen van het wachttorengenootschap zich niet met de loges moeten inlaten.

In het zelfde artikel wordt Albert Pike als een van de grootste geleerden van de vrijmetselarij betiteld. Lees het boek van Albert pike (Morals en Dogma’s) maar eens! verschrikkelijk!! Pure Satansaanbidding!)

Op 14 Juni 1889 gaf Albert Pike instructies voor de 23ste Hoogste Wereldraad. Hij deed de volgende uitspraken:

"De doctrine van het satanisme is een hiërarchie, en de ware, onvervalste filosofische religie staat gelijk aan het geloof in Lucifer en in Adonai;

maar lucifer, de god van het licht en de god van het goede, strijdt voor de mensheid, in tegenstelling tot Adonai, de god van de duisternis en van het kwade."

Dit is toch verschrikkelijk!! Hij keert alles om. Bedoelt God als de satan en satan bedoelt hij als God. En zo iemand (waarschijnlijk Nathan Homer Knorr) noemt Albert Pike een van de grootste geleerden van de vrijmetselarij??? Verder niks? Geen waarschuwing? Geen aanval op zo’n godslasterend persoon?

Als ik mij als Jehova’s Getuige moest onderwerpen aan het gezag van zo’n “besturend lichaam” en dan de nieuwe wereld vertaling zou moeten geloven en alle zogenaamde“correcties” die daarin zitten, dan zou het slecht met mij aflopen. Dit kan niet van God zijn.

1Thessalonicensen 5 vers 21 zegt beproeft alle dingen; behoudt het goede. 22 Onthoudt u van allen schijn des kwaads.

God is goed, Almachtig en Waarheid! En als al die leringen en interpretaties over de bijbel van de Jehova’s getuigen uit occulte bron komt is het verdorven.

De bijbel waarschuwt niet voor niets keer op keer over valse leraren.

2 Timothëus 4 vers 3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.5 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.

Dit houdt in dat iedereen, protestanten, katholieken, evangelischen, baptisten enz zich allemaal moeten afvragen of hun “leraren” wel de bijbelse leer verkondigen. Want ook een bekende “christelijke” tv dominee Robert schuller heeft een leer wat typisch vrijmetselaarsleer genoemd mag worden. De oosterse praktijken zoals yoga en transcendente meditatie worden bijna hetzij overal in verwerkt. In charismatische kringen wordt heel subtiel beweerd dat de mens god is. Ga zo maar door.

Joh 10:37 Indien Ik niet doe de werken Mijns Vaders, zo gelooft Mij niet; zegt Jezus hier.

Zo moeten wij ook de leraren niet geloven die niet de werken van God doen.

Johannes 10:

27 Mijn schapen horen Mijn stem, en Ik ken dezelve, en zij volgen Mij.

28 En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in der eeuwigheid, en niemand zal dezelve uit Mijn hand rukken.

29 Mijn Vader, die ze Mij gegeven heeft, is meerder dan allen; en niemand kan ze rukken uit de hand Mijns Vaders.

30 Ik en de Vader zijn een.

Heeft u nog vragen of opmerkingen dan hoor ik dat graag. Of wilt u meer informatie.

Mail gerust.

Wij staan voor de waarheid en als u kunt aantonen dat onze argumenten niet kloppen, dan horen wij dat ook graag en gaan we de dingen nader onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Werkgroep dit is de bijbel.

http://www.bijbelvragen.nl/jehova/

• CU

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16088400/16090583/re-jezus-christus—wie-is-hij#msg-16090583

• samuel

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16088400/16090583/re-jezus-christus—wie-is-hij#msg-16090583

• Johanan

Jij haald je informatie uit een beerput,ja dat stinkt altijd.

Waar je mee omgaat …wordt je mee besmet.

Maar het ga je goed Samuël,en trouwens zie mijn soms harde aanpak niet als een persoonlijke

aanval of belediging.

Ik kan het namelijk niet niet hebben als men zo over Jehovah spreekt.

Hij is de allerhoogste,en Jezus is zijn eerstgeborenen zoon,die hij na zijn opstanding heeft verhoogt,en hem op één na de

hoogste positie gegeven heeft die er in de hemel is….onder zijn vader Jehovah.

Maar hij is wel het middel waardoor allerlei soorten van mensen kunnen worden gered met de mogelijk heid

om in de naaste toekomst eeuwig leven te ontvangen hier op aarde.

Johanan.

• CU

Zo is dat,

• samuel

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Jij haald je informatie uit een beerput,ja dat

> stinkt altijd.

Nee ik wilde je laten zien dat er meer mensen zijn zoals ik die de dingen onderzoeken.

> Waar je mee omgaat …wordt je mee besmet.

> Maar het ga je goed Samuël,en trouwens zie mijn

> soms harde aanpak niet als een persoonlijke

> aanval of belediging.

Nee hoor dat zie ik ook niet zo, ik hoop dat mijn even harde aanpak naar jou terug, je dat ook niet ziet als een persoonlijke aanval of belediging.

>

> Ik kan het namelijk niet niet hebben als men zo

> over Jehovah spreekt.

> Hij is de allerhoogste,en Jezus is zijn

> eerstgeborenen zoon,die hij na zijn opstanding

> heeft verhoogt,en hem op één na de

> hoogste positie gegeven die er in de hemel

> is….onder zijn vader Jehovah.

Ja dat we een hemelse Vader hebben, dat geloof ik ook.

>

>

> Johanan.

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

>

> Ja dat we een hemelse Vader hebben, dat geloof ik

> ook.

>

Oja? Gaat ie ook naar het varkenshok zoals jij, om parels voor de zwijnen te gooien en na dat bezoek een uur in de wind te stinken?

• samuel

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16088400/16090583/re-jezus-christus—wie-is-hij#msg-16090583.

• LeSage

perihelium Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het vervelende is dat met fundamentalisme de

> zaken

> > juist on-helder worden.

> > Voorbeeld: God is Liefde wordt door iedereen

> > beleden.

>

>

> Dat is dus niet zo dat iedereen belijd dat God

> liefde is, kijk maar naar wat bv Gonnie of CU over

> God zeggen.

>

of ik. Maar dat kon je toch wel begijpen uit wat ik hiena scheef?

>

>

>

> > De opdracht van Jezus om onze vijanden

> > lief te hebben wordt door iedereen be-aamd.

> Maar

> > tegelijkertijd vewacht men wel van de God van

> > Liefde dat hij zijn vijanden uiteindelijk

> eeuwig

> > pijnigt. En wie dat dan niet begrijpt bezit de

> HG

> > niet.

>

>

>

> Christenen verwachten niet van God dat Hij dat

> doet want iedereen heeft gezondigd en verdient de