samuel Schreef:
——————————————————-
> LeSage Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Maar Samuel - je bent toch niet blind?
> >
> > ALLES wat in die tekst staat was bedoeld opdat
> > alle knie zich zou buigen voor Jezus Christus.
> Nog
> > steeds, nu ruim 2000 jaar alter is dat niet
> > gebeurd.
> > Sterker nog: het gáát ook niet gebeuren want
> > volgens o.a. Openbaring gaan al die
> > tegenstribbelaars zonder pardon het eeuwig
> > brandende vuur in dat voor de satan en zijn
> > engelen is bereid.
>
> Na de berechting! Iedere knie zal buigen ook de
> jouwe, voor de berechting!
We zullen zien.
Openbaringen 20
13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
>
Lees jij hier iets van buigende knieen vóór de berechting of op enig ander moment?
Misschien dag de bijbel elders weer wat anders zegt, maar om deze tekst gaat het. Déze tekst gaat immers om het ultieme moment.
>
> >
> > En dat is niet het eerste plan van God dat
> mislukt
> > is. Denk eens aan de verdelging van de mensheid
> > door de zondvloed. Ik heb daar al eerder over
> > gepost.
>
> Niet veel van mee gekregen, ik bedoel jouw opinie
> is jouw opinie, en dat is het meer niet.
>
> > Navrante bijzonderheid bij al dat gestraf is
> dat
> > het natuurlijk vooral de kinderen, de baby's en
> de
> > zuigelingen zijn die het slachtoffer zijn.
>
> Niet vooral maar inderdaad ook, als hun ouders
> geen christenen zijn gelovigen dus!
> Net als in de zondvloed! Staat ook duidelijk in de
> Bijbel. Daar kan ik echt niks aan veranderen.
Laten we weer eens zien of er in de bijbel staat dat kinderen moeten sterven omdat hun ouders zondaars zijn.
Ik lees alvast hier:
Ezechiel 18:20
De ziel die zondigt, die zal sterven. Een zoon zal niet mede de ongerechtigheid van de vader dragen, en een vader zal niet mede de ongerechtigheid van de zoon dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf.
Deut. 24:16
De vaders zullen niet om de kinderen ter dood gebracht worden ook zullen de kinderen niet om de vaders ter dood gebracht worden.; ieder zal om zijn eigen zonde ter dood gebracht worden.
>
>
> > En dan te bedenken dat het Koninkrijk van God
> nu
> > juist bedoeld is voor spelende kinderen.
>
> Ja maar niet zo als jij het invult, maar wel zoals
> Jezus het invult, kinderen Gods!
Mth 19:13
Toen werden kinderen tot Hem gebracht, opdat Hij hun de handen zou opleggen en bidden; doch de discipelen bestraften hen. 14 Maar Jezus zeide: Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen. 15 En Hij legde hun de handen op en vertrok vandaar.
De discipelen wilden verhinderen dat de kinderen tijd en energie van Jezus vroegen. Jezus maakte echter speciaal voor kinderen tijd en energie vrij.