Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus christus---Wie is hij?

• Ellen-Josee

Toemaarrr!

Ik wist niet dat de hel luiken had?

• Frederik D

Als God dat niet wilde, waarom gebeurde het dan toch? Is God niet meer almachtig, alwetend en algoed? Of hij is hij gewoon een verzinsel?

• samuel

Dat kan ook natuurlijk. :)

• Ellen-Josee

We zouden hem hier ook moeten kunnen laten oppoppen.

Ik had vroeger ook een andere uitspraak op een tegel bij mij thuis:

“uw eerlijke mening wordt hier niet altijd op prijs gesteld”.

:D

• Ellen-Josee

Wanneer gaan de zwijnenbroeders en zusters natuurlijk nu eens lekker door hun eigen drek rollen?

:D

• samuel

Ha ha ha, ja dat is ook een leuke.

Inderdaad zo`n pop-up icoontje, dat zal zeker zijn nut hebben.

• LeSage

Na 2000 jaar maakt niemand mij meer bang meer Ellen. Ik spot als ik wil spotten. Maar vergeet niet dat het altijd, bij iedere spotter, de ondertoon heeft van het zich in de steek gelaten weten.

En ook jouw Petrustekst toont niet aan dat aan het eind der tijden iedere knie zich buigt.

• LeSage

Zouden Paulus en Johannes Psalm 103 weleens gelezen hebben?

Soms denk ik van niet. Want beiden zijn ze zo fanatiek in het geven van de verzoenersrol aan Jezus van Nazareth dat zij vergeten dat God zo vaak in het OT aangeeft zelf de Verzoener te willen zijn en daarbij niemand anders nodig te hebben.

Trouwens ook Jezus zelf geeft nergens een indicatie dat wij Jezus nodig hebben om verzoend te worden met God.

• Gonnie

Ja bij het gebeuren in Auschwitz greep God niet in, bij zo'n onvoorstelbaar gruwelijk gebeuren zou je verwachten dat een almachtige God in zou grijpen, maar nee God keek toe, en deed niets. Toch. ?

Miljoenen mensen werden vernietigd.

En nog wordt er steeds maar weer beweerd dat God liefde is.

• Johanan

Ja echt Samuël,gewoon een paar teksten neerzetten en klaar is kees.

Hoe dom kun jij toch zijn man,of moet ik zeggen hoe onwetend is deze bijbel kenner

Titus 2:13:

GNB luidt: „In afwachting van het geluk waar we op hopen: de verschijning van de heerlijkheid van onze grote God en redder, Christus Jezus.” (Zie ook PC, Lu en OB.) NW luidt echter: „in afwachting van de gelukkige hoop en glorierijke manifestatie van de grote God en van de Redder van ons, Christus Jezus.” (Het Nieuwe Testament in de bewerking van H. Bakels komt hiermee overeen.)

Welke vertaling strookt met Titus 1:4, waar wordt gesproken over ’God, de Vader, en Christus Jezus, onze Heiland’? Hoewel de Schrift ook God een Heiland noemt, maakt deze tekst duidelijk verschil tussen hem en Christus, degene door bemiddeling van wie God redding verschaft.

Sommigen betogen dat in Titus 2:13 te kennen wordt gegeven dat Christus zowel God als Heiland is. Het is interessant dat GNB, PC, Lu en OB Titus 2:13 vertalen op een wijze die voor die zienswijze zou kunnen pleiten, maar diezelfde regel wordt niet aangehouden in hun vertaling van 2 Thessalonicenzen 1:12. Henry Alford zegt in The Greek Testament: „Ik zou willen opmerken dat voldoet aan alle grammaticale vereisten van de zin: dat ze zowel structureel als contextueel waarschijnlijker is, en meer in overeenstemming met de schrijftrant van de Apostel.” — (Boston, 1877), Deel III, blz. 421.

2 Petr 1:1;..Er zijn meer van dit soort schriftplaatsen,en er bestaat onzekerheid omtrent de gedachte of Jezus degene is die in sommige van deze teksten God wordt genoemd, en zijn andere teksten zeer dubieus.

In 1 Timótheüs 3:16 staat bijvoorbeeld: God is geopenbaard in het vlees,zeker ook zo'n lievelings tekst van jouw, (SV).

In de meeste moderne vertalingen staat echter: Hij die is geopenbaard . . . De voetnoot van de American Standard Version verklaart hieromtrent: Het woord God, in plaats van Hij die, berust op onvoldoende oudtijdse bewijzen.

Als voorbeeld!

Ook kan in 2 Thessalonicenzen 1:12 is zo,n uitspraak ook hier kan niet bewezen worden dat Jezus degene is die God wordt genoemd.

Betreffende die tekst, waar staat: Naar de genade van onzen God en den Here Jezus Christus (SV), zegt theoloog Vincent Taylor: Het is duidelijk dat Paulus ten eerste over God en ten tweede over Christus spreekt.

De rooms-katholieke geleerde Karl Rahner plaatst 2 Petrus 1:1 in dezelfde categorie als 2 Thessalonicenzen 1:12 en verklaart dat in het Grieks theos hier duidelijk onderscheiden is van ’Christus.

Dus ook hier sla je volkomen doelloos in de lucht,leer eens iets van deze wat oudere man,als je een tekst/ten neer zet

probeer ze dan eens te onderbouwen.

Maar heb voor jouw een mooie Openb 5:1-10;…En ik zag in de rechterhand van Degene die op de troon is gezeten een boekrol, beschreven van binnen en aan de buitenkant, welverzegeld met zeven zegels. 2 En ik zag een sterke engel, die met een luide stem uitriep: „Wie is waardig de boekrol te openen en haar zegels los te maken?” 3 Maar noch in de hemel noch op de aarde noch onder de aarde was ook maar iemand die de boekrol kon openen of erin kon kijken. 4 En ik barstte in een stroom van tranen uit omdat er niemand waardig werd bevonden de boekrol te openen of erin te kijken. 5 Maar een van de oudere personen zegt tot mij: „Houd op met wenen. Zie! De Leeuw die uit de stam Ju̱da is, de wortel van Da̱vid, heeft overwonnen, zodat hij de boekrol en haar zeven zegels kan openen.” 6 En in het midden van de troon en van de vier levende schepselen en in het midden van de oudere personen zag ik een lam staan, als was het geslacht, met zeven hoorns en zeven ogen, welke de zeven geesten van God betekenen, die tot de gehele aarde zijn uitgezonden. 7 En hij kwam en nam terstond uit de rechterhand van Degene die op de troon is gezeten. 8 En toen hij de boekrol nam, vielen de vier levende schepselen en de vierentwintig oudere personen voor het Lam neer, en elk had een harp en gouden schalen vol reukwerk, en het betekent de gebeden van de heiligen. 9 En zij zingen een nieuw lied en zeggen: „Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen, want gij werdt geslacht en gij hebt met uw bloed uit elke stam en taal en elk volk en elke natie personen voor God gekocht, 10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.”

Mag jij mij uitleggen,geen berg schriftplaatsen neer gooien, wie zit er op de troon,en wie is het lam?

Is niet moeilijk hoor,maar denk toch voor jouw een raadsel.

Johanan.