Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kerst mis!

• 'en passant'

nihil

• Eliyahu

perihelium Schreef:

——————————————————-

> erik7 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wat vind je van kerst dan?

>

>

> Ik laat me niks voorschrijven op het gebied van

> feestdagen

Bs'd

Je laat je niks voorschrijven, oftewel je hebt lak aan de wet van God. Het zoveelste bewijs dat christenen wetteloze heidense afgodenaren zijn.

> en de werkelijkheid voor mij is

> Christus.

Jouw afgod is jouw werkelijkheid.

Mijn werkelijkheid is de enig ware God J-H-W-H die één is.

De christenen kiezen voor heidense feestdagen in plaats van Gods heilige dagen. Maar God zelf zal die zaken weer rechttrekken en Zijn feesttijden opleggen aan de heidenen: "Allen, die zijn overgebleven van al de volken, die tegen Jeruzalem zijn opgerukt, zullen van jaar tot jaar heentrekken om zich neer te buigen voor de Koning, J-H-W-H der heerscharen, en het Loofhuttenfeest te vieren. 17 Maar wie uit de geslachten der aarde niet naar Jeruzalem zal heentrekken om zich voor de Koning, J-H-W-H der heerscharen, neder te buigen, op hem zal geen regen vallen, 18 en indien het geslacht der Egyptenaren niet zal heentrekken en komen, op wie geen (regen) valt, dan zal toch komen de plaag waarmee J-H-W-H de volken zal treffen, die niet heentrekken om het Loofhuttenfeest te vieren. 19 Dit zal de straf zijn van de Egyptenaren en van alle volken die niet heentrekken om het Loofhuttenfeest te vieren." Zach 14

• Eliyahu

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Lucas 1: 26 In de zesde maand zond God de engel

> Gabriël naar de stad Nazaret in Galilea,

> Joods Nieuwjaar is altijd in september, 6 maanden

> later is het maart. Even doortellen 9 maanden

> later is het december.

Bs'd

Joods nieuwjaar valt op de eerste van de 7e maand.

De eerste maand is Nissan, en die valt in het voorjaar, dus jouw hele berekening gaat de mist in.

• Eliyahu

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> De Naam Jezus kan nooit een afgod zijn, daar heb

> ik eventueel ook wel wat bijbelteksten bij.

Bs'd

Die naam IS een afgod, om de simpele reden dat de naam van de enig ware God J-H-W-H is, en niet Jezus.

En J-H-W-H zegt helder en duidelijk:

"Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN!!"

Ex 20:2

En dit eerste van de tien geboden kunnen de christenen al niet naleven, die hebben nog een “zoon van God” naast God die ze ook aanbidden.

En daarom zijn de christenen AFGODENDIENAREN!!!

• Frans

Nada Schreef:

——————————————————-

> Kerst is heidens en die boom en lichtjes ook, dat weet iedereen.

Hoe gezellig het ook lijkt, dat is in elk geval zo.

• Ellen-Josee

Wat vind je van de hele tijd shoppen in de stad, is dat ook heidens?

Of iedere avond alcoholische versnaperingen, is dat heidens.

Oh en het gepoets op een nieuwe auto, is dat heidens?

En een passie voor treintjes op zolder?

Het bezit van 100 paar schoenen.

Zo weet ik er nog wel een paar.

Ellen

• Ellen-Josee

Ja hoor…

Had ik al geschreven.

:(

• Ellen-Josee

Ja hoor, dat weten we van jou wel Eliyahu…

:(

• Douce.

Het schijnt een hype te worden om vooral bij anderen aan te kaarten wat heidens gevonden wordt i.p.v. het eigen hart te onderzoeken.

Weinig is echt heidens, de zaken zijn neutraal en ik meen nog altijd dat het om de intenties gaat.

Gek genoeg, ten minste dat vind ik, kan God ook als afgod dienen om anderen de les te lezen.

Douce

• Stefan

.