Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jehovah — Wie is hij?

• Frederik D

Noemde Jezus zijn vader niet Abba?

• samuel

Verteld de Bijbel dat je tot Maria moet bidden theo?

Dus als de Bijbel niet verteld dat je tot Maria moet bidden, maar tot God, en omdat God dat ook zegt in de Bijbel.

Wat is er goed aan dan om te bidden tot Maria, als er niemand is die dat gebed verhoort?

Als God duidelijk laat weten dat Hij vertoornt is en word door afgoderij, waarom denk je dat God niet kwaad word als je afgoderij bedrijft?

• theo

De bijbel staat vol met verhalen over Gods toorn wanneer machthebbers hun macht misbruiken, wanneer mensen geen naastenliefde betonen en God maakt zich ook vreselijk boos als Hij met God of Vader of Moeder Heer of Jaweh aangesproken wordt?

Ik geloof er helemaal niks van.

Het is weer zo'n verplicht letterlijk moeten nemenvan iets terwijl andere zaken blijk/schijnbaar klakkeloos zonder enige onderbouwing symbolisch gelezen moeten worden.

• Johanan

Om dat "Jehovah zij enige en echte naam is.

Ja ik ken die uitdrukking.

Daarom mag die naam ook nooit worden besmeurd of wat maar ook.

Die naam is heilig,en betekend leven.

Johanan.

• theo

Het past niet bij mijn traditie maar wel bij die van die “”vervloekte roomschen“”.

God is zo klein dat God ….

Ach laat ook maar..ik had mijn punt al gemaakt.

• samuel

Abba is het Hebreeuwse woord voor Vader.

• Boris

Ik wacht nog steeds op je antwoord samuel!

• samuel

Je komt er zelf mee, om je er nu mee weg te maken met God is zo klein, God heeft zichzelf bekend gemaakt aan een uitgekozen volk, als een Vader!

Of ga je nu vertellen dat Maria God is?

Of dat je in de naam van Maria moet bidden?

Is Maria de middelaar tussen God en de mens?

• Boris

Antwoord samuel?

• Frederik D

Het gaat niet om Gods letterlijke naam.