Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jehovah — Wie is hij?

• Johanan

Ja dat is waar,maar er zijn er die toch verdrinken door zelfmoord.

Johanan.

• Sietse 45

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee ik heb geen splinters in mijn oog, ik draag

> altijd een veiligheids- bril als ik verspanend

> werk doe!

>

> Stel, als…

>

> Nee ik dat vind ik niet erg, maar ik vind het

> erger als mensen verloren gaan, en God ook.

27 Integendeel, wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen; 28 en wat voor de wereld onaanzienlijk en veracht is, heeft God uitverkoren, dat, wat niets is, om aan hetgeen wèl iets is, zijn kracht te ontnemen, 29 opdat geen vlees zou roemen voor God. 30 Maar uit Hem is het, dat gij in Christus Jezus zijt, die ons van God is geworden: wijsheid, rechtvaardigheid, heiliging en verlossing, 31 opdat het zij, gelijk geschreven staat:

Wie roemt, roeme in de Here.

1 Korintiërs 1: 27-31

• Ellen-Josee

Ja, ‘waar gehakt wordt vallen de spaanders’.

Ellen ;)

• Sietse 45

Boris Schreef:

——————————————————-

> Een beter voorbeeld van samuel zijn hoogmoed is er

> niet.

Alleen zijn hoogmoed komt nog heel diep te vallen.

17 Want Christus heeft mij niet gezonden om te dopen, maar om het evangelie te verkondigen,

en dat niet met wijsheid van woorden, om niet het kruis van Christus tot een holle klank te maken.

• samuel

Ben jij het niet met God eens dan?

Dat is niet zo mooi!

• Sietse 45

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Ja, ‘waar gehakt wordt vallen de spaanders’.

>

>

> Ellen ;)

Dit werdt nog een echte onderdompeling:D

• samuel

Ja die zitten op de Titanic! Bij die matroos!

• theo

Daar gaat het niet om maar daar wil ik (elders? ) ook wel op ingaan hoor.

Jij hebt een mening en God is het met jou eens zo schreef je.

Dat is gans iets anders dan dat God (volgens de bijbel(schrijvers) ) een mening heeft en waar een mens het mee eens is.

• Sietse 45

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Hij kan ook nog over water gaan lopen:

>

> 28 Petrus antwoordde Hem en zeide: Here, als Gij

> het zijt, beveel mij dan tot U te komen over het

> water. 29 En Hij zeide: Kom! En Petrus ging uit

> het schip en liep over het water en ging naar

> Jezus. Matt 14 NBG51

>

> (ik had hem nog onder de knoppen en kon het niet

> laten)

30 Maar toen hij zag op de wind, werd hij bevreesd en begon te zinken en hij schreeuwde: Here, red mij! 31 Terstond stak Jezus hem de hand toe en greep hem en zeide tot hem: Kleingelovige, waarom zijt gij gaan twijfelen? 32 En toen zij in het schip geklommen waren, ging de wind liggen. 33 Die in het schip waren, vielen voor hem neder en zeiden: Waarlijk, Gij zijt Gods Zoon!

• Ellen-Josee

Doet me ineens denken aan het verhaal van een vent die bij de Pastor steeds zeurde dat hij gedoopt wilde worden.

Op een dag trof hij de Pastor bij een kanaal waar hij aan het vissen was. Hij kon het niet laten om er weer over te beginnen.

De Pastor pakte s'mans nek in een ijzeren greep en douwde zijn kop een minuutje onder water. De man spartelde als een gek en je zag veel luchtbellen.

Vervolgens hees hij hem weer op en zei: kom maar terug als je net zo graag gedoopt wil worden als dat je daarnet weer omhoog gehaald wilde worden.

:D