Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jehovah — Wie is hij?

• Johanan

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Johanan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> >

> > Daarom ook de uitspraak:..: Een ieder die de

> naam

> > van JEHOVAH aanroept DIE zal worden gered.

> >

> >

> > Johanan.

>

>

> Alleen maar aanroepen en dan al gered worden?

>

Nee Ellen jij weet wel beter wat met aanroepen wordt bedoeld.

> Doet mij denken aan de tekst uit Matt 7: 21 Niet

> een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het

> Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet

> de wil mijns Vaders, die in de hemelen is.

>

> Dus je kan wel de Naam van God aanroepen als daar

> een echte reden voor is, maar een beetje te pas en

> te onpas aan de gang blijven Gods Naam te

> reciteren zal echt geen redding brengen. Zo heeft

> God het ook niet bedoeld volgens mij.

>

Ook dat is onzin,ook nu weet jij heel goed de bedoeling er van.

> Wat mij geleerd is door de rabbijnen; 'wanneer je

> de Naam van God uitspreekt dan zou je over je hele

> lichaam moeten trillen en beven van ontzag'.

>

Nee hoor,Jehovah is geen boeman,je kunt zelfs zijn vriend worden,en vrienden beven niet

voor elkaar een vriend van Jehovah heeft diep respect voor zijn heilige naam.

Abraham was ook Gods vriend;..21 Werd A̱braham, onze vader, niet rechtvaardig verklaard door werken, nadat hij zijn zoon I̱saäk op het altaar had geofferd? 22 Gij ziet dat geloof met zijn werken samenwerkte en dat door werken geloof tot volmaaktheid werd gebracht, 23 en de schriftplaats werd vervuld die zegt: „A̱braham stelde geloof in Jehovah en het werd hem als rechtvaardigheid toegerekend”, en hij werd „Jehovah’s vriend” genoemd.

Johanan.

> Ellen

• samuel

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ja er zijn nu eenmaal mensen die liever verzuipen

> .dan toe te geven dat ze niet kunnen zwemmen.

> En bij dat soort mensen helpt geen enkel

> reddingsvest

Ben je niet bekend met de Bijbel? Jezus Christus is het “Reddingsvest”, of ben je niet bekend met Johannes 3 vers 16 en 17.

> Ken je de uitspraak van een matroos op de

> Titanic? : Zelfs God kan deze bood niet laten

> zinken.

Nee! En had de matroos gelijk?

> Maar sorry Samuël dan wordt het toch verzuipen.

Jammer voor je Johanan, er is maar een Redder en dat is Jezus Christus, niet jij of de JG`s leer, integendeel.

17 Want het is beter te lijden, indien de wil van God dit eist, goed doende dan kwaad doende. 18 Want ook Christus is eenmaal om de zonden gestorven als rechtvaardige voor onrechtvaardigen, opdat Hij u tot God zou brengen: Hij, die gedood is naar het vlees, maar levend gemaakt naar de geest, 19 in welke Hij ook heengegaan is en gepredikt heeft aan de geesten in de gevangenis, 20 die eertijds ongehoorzaam geweest waren, toen de lankmoedigheid Gods bleef afwachten, in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden. 21 Als tegenbeeld daarvan redt u thans de doop, die niet is een afleggen van lichamelijke onreinheid, maar een bede van een goed geweten tot God, door de opstanding van Jezus Christus, 22 die aan de rechterhand Gods is, naar de hemel gegaan, terwijl engelen en machten en krachten Hem onderworpen zijn. 1 Ptr.3

>

> Johanan.

• 'en passant'

nihil

• samuel

9 Gelijk de Vader Mij heeft liefgehad, heb ook Ik u liefgehad; blijft in mijn liefde. 10 Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde.

11 Dit heb Ik tot u gesproken, opdat mijn blijdschap in u zij en uw blijdschap vervuld worde. 12 Dit is mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijk Ik u heb liefgehad. 13 Niemand heeft grotere liefde, dan dat hij zijn leven inzet voor zijn vrienden. 14 Gij zijt mijn vrienden, indien gij doet, wat Ik u gebied. 15 Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd, omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt. 16 Niet gij hebt Mij, maar Ik heb u uitgekozen en u aangewezen, opdat gij zoudt heengaan en vrucht dragen en uw vrucht zou blijven, opdat de Vader u alles geve, wat gij Hem bidt in mijn naam.

Joh.15

Ja een vriend genoemd worden!

• 'en passant'

nihil

• Ellen-Josee

Oh maar als Johanan zijn geloof brengt als ‘dit is de waarheid’, ga ik dat ook gewoon doen.

Zoals je misschien wel eens gemerkt hebt.

Gr Ellen

• Stefan

.

• 'en passant'

nihil

• Stefan

.

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> De bijbel staat vol met verhalen over Gods toorn

> wanneer machthebbers hun macht misbruiken, wanneer

> mensen geen naastenliefde betonen en God maakt

> zich ook vreselijk boos als Hij met God of Vader

> of Moeder Heer of Jaweh aangesproken wordt?

>

> Ik geloof er helemaal niks van.

>

> Het is weer zo'n verplicht letterlijk moeten

> nemenvan iets terwijl andere zaken

> blijk/schijnbaar klakkeloos zonder enige

> onderbouwing symbolisch gelezen moeten worden.

Bs'd

Jij bent meer een new ager dan dat je in de bijbel gelooft hé Theo?

Je rotzooit maar een beetje aan, doet waar je zin in hebt, en de bijbel daar maak je je niet druk om.

Noem je jezelf wel christelijk?