Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Besprenkeling bij doop

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Aha, op die manier.

>

> Overdopen is theologisch bekeken ook geen optie.

Nee, voor mij ook niet. De doop met wat is tot bekering. Voor mij is de ware doop de doop met Geest en vuur.

11 Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.

> Maar ja, geloof ( of het aanpraten van..) doet

> mensen vaak beslissingen nemen die misschien haaks

> staan op theologie maar een geweldig emotioneel

> welbevinden geeft.

>

> En wie ben ik/wie zijn wij om hartsaangelegenheden

> te veroordelen.

Nee, dat wil ik ook niet. Een ieder moet doen wat hij/zij moet doen.

• erik7

Hallo allemaal,

Wat is de betekenis van de doop van Jezus zelf, waarvan Hij zei dat alle gerechtigheid vervuld dient te worden?

Wat is er dan tegen de doop? Zoals de kamerling zei tegen Filippus: wat weerhoudt mij gedoopt te worden?

Ik ga binnenkort trouwen en ik zie de voltrekking van het huwelijk als een vergelijkbare - zichtbare - stap om een verbond met elkaar aan te gaan.

In principe is dat ook allemaal symbolisch, papier, maar er zit wel een diepe betekenis achter.

Erik

• samuel

De symbolische waarde is pas van kracht als men het letterlijk doet! Van harte proficiat met jullie huwelijk!

• erik7

Dank je, Samuël. Best spannend allemaal, maar wel mooi!

• samuel

22 Wie een vrouw vond, heeft iets goeds gevondenen gunst van de HERE verworven. Spr.18

• CU

Gefeliciteerd.

Zorg er maar voor dat ze op je feest niet ‘hiep hiep hoera’ roepen, want dat betekend dood aan de joden en Jeruzalem voor altijd vernietigd.

Pas er dan tevens op dat ze niet met de volgende trouwtekst komen:

Prediker 7:26-28 En ik vond een bitterder ding, dan de dood: een vrouw, welker hart netten en garen, en haar handen banden zijn; wie goed is voor Gods aangezicht, zal van haar ontkomen; daarentegen de zondaar zal van haar gevangen worden. Ziet, dit heb ik gevonden, zegt de prediker, het ene bij het andere, om de sluitrede te vinden; Dewelke mijn ziel nog zoekt, maar ik heb haar niet gevonden: een man uit duizend heb ik gevonden; maar een vrouw onder die allen heb ik niet gevonden.:D

• Ellen-Josee

Toch maar goed dat je indertijd de Ruysdaelstraat hard voorbij bent gereden, nietwaar?

Ellen :D

• CU

We hadden elkaar de tent uitgevochten.>:D<

• Ellen-Josee

Het was kijken geworden; of er nog plek was op de hoek van het dak…

>:D<

• CU

Maar geef toe, we hadden ons niet verveeld.:)-D