Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rijk worden in Afrika? Begin een kerk

• samuel

Willem en Frank.

• Frans

Nicole Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat net als in mijn geval toentertijd je het voelt en je een waarschuwing van God krijgt dat dit niet zuiver is of je moet nooit naar Hem willen/kunnen luisteren

Jij denkt het, ik ben er zelfs zeker van, ik ben bij allerlei geloofsrichtingen geweest in het verleden, gebedsgenezingen (Maasbach) en zo voort.. Je voelt het en je wordt soms zelfs een beetje verward omdat er zovelen in meegaan, dan dacht ik : ‘Ben ik nu zo los van God of is het iets anders ?’ De bijbel leerde mij dankzij gebed dat onderscheidt maken.

• theo

De volgelingen echter…..

Je ziet het met kinderen die in dit soort kringen terechtkomen tot grote verbuistering van ouders.

“Maar jullie begrijpen er helemaal NIKS van… je moet het echt MEE maken.. jullie staren je blind op wat je altijd hebt geleerd en durven niet verder te kijken, dit is ECHT geweldig..Ik VOEL Het gewoon..Gods Geest is daar werkelijk heel duidelijk aanwezig…kom dan eens mee”

• Frans

theo Schreef:

——————————————————-

> De volgelingen echter…..

> Je ziet het met kinderen die in dit soort kringen terechtkomen tot grote verbuistering van ouders.

> “Maar jullie begrijpen er helemaal NIKS van… je moet het echt MEE maken.. jullie staren je blind op wat je altijd hebt geleerd en durven niet verder te kijken, dit is ECHT geweldig..Ik VOEL Het gewoon..Gods Geest is daar werkelijk heel duidelijk aanwezig…kom > dan eens mee”

Ja, ik ken die geestelijke duwtjes heel goed, maar je ziet als je ze verder volgt ook helemaal uit elkaar vallen. Het is het eerste vuur zoals het vaak beschreven wordt, zonder basis blijft een huis (hoe mooi ook) niet bestaan en dan komt de grote teleurstelling. Er is niks zo verraderlijk als het verschil niet begrijpen tussen lijfelijk (emotie) gevoel en wat God ons geeft.

Je kan dat met gevoelige fragmenten in films ook hebben, zelfs al deugen ze niet, we zoeken dan een manier om ons eigen kijken goed te praten. Maar als het dan eens echt goed zit merk je het grote verschil.

• theo

Klopt ook .

Mensen die in de gevestigde kerken niet (meer) vinden wat ze zoeken en bij een evnagelische gemeente terecht komen en het fantaaaastisch vinden. Het wijgevoel en het veilige gevoel heeft ze Thuis gebracht zo ervaren ze.

TOT……tot het ook daar niet altijd en alles zo is en blijkt te gaan zoals ze zelf willen en dan shoppen ze verder of haken helemaal af.

Maar goed, familieleden/kinderen die in dit soort sectarische groepen terechtkomen brengen ouders vaak tot wanhoop.

Alma schreef er al over en zit er blijkbaar ook over in.

• Frans

theo Schreef:

——————————————————-

> Alma schreef er al over en zit er blijkbaar ook over in.

Dat kan ik me goed voorstellen, het doet pijn als je dat ziet gebeuren terwijl je eigenlijk toch moet loslaten. Maar dan denk ik: Zo denken ze nu, de ogen zullen hopelijk ook wel een keer open gaan net als bij mij. Zonder dan het hele geloof te laten vallen.

• theo

Zo is dat Frans.

• 'en passant'

nihil

• theo

Marith Schreef:

——————————————————-

> Frans Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >