Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rijk worden in Afrika? Begin een kerk

• CU

Bij Rob Allart, destijds voorman van Berea Nederland, sloeg de hoogmoed ook toe. Liet zijn leden zogenaamd investeren in Afrika.

Gevolg, een paar weken cel, met zijn zoon, en een veroordeling van oplichting en verduisteren.

• Frederik D

Allart raakte echter in opspraak nadat hij samen met zijn zoon Robert-Jan investeerders zocht voor een instelling in Zuid-Afrika die overbruggingskredieten verstrekt. Vanaf 2003 vond hij die beleggers onder de leden van de ruim dertig Nederlandse Berea-gemeenten. Zij kregen gouden bergen voorgespiegeld: het rendement zou kunnen oplopen tot 50 procent, risicovrij. In december 2004 sommeerde De Nederlandsche Bank de Allarts het project stil te leggen en alle ‘geleende gelden’ binnen acht weken terug te betalen. Allart beschikte niet over de juiste vergunningen. Ook zou hij een deel van het geld hebben gebruikt voor privé-uitgaven. Hiervoor kwam hij eind april 2007 voor de rechter.

Als gevolg hiervan ontstond grote beroering binnen de Beréa Beweging. De fouten van Allart hadden grote gevolgen, omdat hij een vrij ‘dominante’ positie innam binnen de beweging. Op 20 februari 2006 hief zij zichzelf op.

Allart en zijn zoon Robert-Jan werden eind november 2010 beiden veroordeeld tot een werkstraf (respectievelijk 192 en 156 uur) en zes maanden voorwaardelijke celstraf. Daarnaast moeten ze de gedupeerden 235.000 euro schadevergoeding betalen.

—————————

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Allart

• Frederik D

Ik had van mijn triosofie een sekte moeten maken. Triosofie: de wijsheid van alles in drieën delen. Maar helaas, ik kan niet met een roestvrij stalen tronie onzin verkopen.

• Frederik D

Mattheus van der Steen. Ik kende hem niet. Maar nu wel dankzij jou.

http://www.vissers.me/site/index.php?option=com_content&view=article&id=299:mattheus-van-der-steen-is-een-oplichter-en-bedrieger&catid=47:kerk-in-nederland-artikelen&Itemid=79

• Frederik D

Ik citeer van de site in mijn bericht hierboven:

————————-

Tot slot nog een kanttekening: wanneer Van der Steen ontmaskerd wordt, zou dat ook het eind moeten zijn van de publieke optredens van voormalig gerespecteerd bijbelleraar Ouweneel. Hij heeft zijn laatste restje geloofwaardigheid vergooid door op te treden als de applausmachine voor een valse profeet. Als dat voor heel Nederland duidelijk wordt, zal hij berouw en bekering moeten tonen, en blijk geven van een bepaald minimum aan geestelijk onderscheidingsvermogen voordat hij zich weer in woord en geschrift tot christelijk Nederland richt.

———————–

http://www.vissers.me/site/index.php?option=com_content&view=article&id=299:mattheus-van-der-steen-is-een-oplichter-en-bedrieger&catid=47:kerk-in-nederland-artikelen&Itemid=79

• Nicole

En? Bevalt hij je :)

• Nicole

Ouweneel kan de laatste tijd al niet veel goed meer doen, hij heeft wel meer zaken waar vraagtekens bij staan zoals zijn eindtijd beredenering waarbij hij nogal wat zou hebben gesjoemeld met valse gegevens

• Frans

Hoeveel gebedsgenezingen (en masse) worden er in de bijbel beschreven ?

Het is meer een antwoord dan een vraag eigenlijk.

• Frederik D

Ik ben onthecht aan het onthechten.

• Frederik D

Zeer. Ik zou een fanclub voor hem willen beginnen. Ware het niet dat die idioot echte slachtoffers maakt. :)