Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rijk worden in Afrika? Begin een kerk

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> De Bijbel is ook in het Nederlands vertaald.

Ja, wij kunnen ook lezen wat waarheid is en wat niet.

>

> Kennelijk wordt die vertaling slecht gelezen.

Slecht lezen is niet zo het probleem, dat is het niet geloven.

>

> Op dit prikbord rollebollen de gelovigen iedere

> dag over elkaar heen en slaan elkaar om de oren

> met hun eigen “waarheid”.

Wat dat wat je nu zegt met dat misbruik te maken heeft begrijp ik niet zo maar elke Christen gelooft dat Jezus de waarheid is en dat er alleen waarheid is in Hem.

Wat jij als die eigen waarheid ziet waar in jouw woorden elkaar mee om de oren wordt geslagen heeft niet met waarheid te maken maar met interpretatie en vooral omgang. Dat dat niet liefdevol overkomt zoals dat volgens de Bijbel zou moeten is iets waar je gelijk in hebt en waar ik ook schuldig aan ben. Bedankt voor het daarop wijzen.

• theo

is nooit genoeg.

• theo

Daarom is onthechten zoals Boeddha ervaarde en leerde en Jezus in andere woorden ook bedoelde zo slecht nog niet.

• Nicole

(tu)

• Boris

Het heeft ook niets met dat misbruik te maken, zo bedoelde ik het ook niet.

En verder waren mijn woorden niet speciaal aan jou gericht hoor, maar kennelijk heb je het jezelf wel aangetrokken.

• Boris

Inderdaad, rijk worden over de ruggen van arme mensen.

• Boris

Ik denk dat hij een enorm ego heeft en van alle door jou opgenoemde dingen geen enkele last heeft.

• Nicole

Blinde kinderen in dit geval die even stekeblind bleven dan voordat ze daar waren met hun hele Trin circus

• Nicole

Ouweneel heeft het ook flink te verduren gehad daarna en blijven ontkennen natuurlijk of zou hij ondertussen toch schuld hebben bekend?

Ik weet het eigenlijk niet, ik heb me er niet meer in verdiept

• Ellen-Josee

Haha! Theoooo!!

Ik moest ook meteen aan jou denken toen ik het verhaal las.

:D