Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Nou nee hoor, ik had gedacht dat jullie die prik
> van Boaz wel even op zouden zoeken.
Hier trap ik niet in.
Je deed het lijken alsof Boaz hier volledig achter stond.
Gelukkig maar dat Boris nog wakker is.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat opvalt is dat er vele profetische uitspraken worden gedaan over de levens van mensen. Verder is er veel aandacht voor bevrijding en genezing. Herman Boon wil een duidelijke manifestatie van Gods kracht ter plekke ervaren. Zoals hij op zijn site schrijft over de studie bidden en vasten: Demonen uitdrijven, zieken de handen opleggen en spreken in tongen.
Hieronder enkele citaten uit een verslag van een bezoeker aan deze conferentie: (Verslag)
-Tijdens de lofprijs aanbidding stopte Herman het even. Hij werd namelijk bij bepaald, door de Heilige Geest, dat hij het even moest hebben over het lofprijs en aanbidding. We gingen met de hele zaal juichen voor God! Iedereen barste los en we braken echt door! We kwamen in een hoger niveau in de Geest. Het was heerlijk om God groot te maken en Hem ervaren en Zijn liefde voelen. Ik merk echt dat mensen los komen en vrij worden gezet.
Hier lezen we dat het weer gaat om het charismatische ervaren en voelen. De Bijbel leert ons niet dat we moeten doorbreken in een hoger niveau in de Geest. We worden opgeroepen om vervuld te blijven met de Heilige Geest. Dit gebeurt door bidden en Bijbellezen. De Heilige Geest is ons gegeven als onderpand tot lof van Jezus, daar zijn geen verschillende niveaus in.
In Hem bent ook u, nadat u het Woord van de waarheid, namelijk het Evangelie van uw zaligheid, gehoord hebt; in Hem bent u ook, toen u tot geloof kwam, verzegeld met de Heilige Geest van de belofte, Die het onderpand is van onze erfenis, tot de verlossing die ons ten deel viel, tot lof van Zijn heerlijkheid. Ef.1:13-14
-Als ik voor iemand ging bidden voelde ik de stroming van de Heilige Geest door mijn lichaam gaan, naar mijn armen en zo stromend in de ander.
Nergens in de Bijbel lezen we over mensen die de Heilige Geest voelden stromen. Toen Paulus de handen werd opgelegd door Ananias werd hij per direct weer ziende . Nergens lezen we iets van een stroom die doorgegeven word. Dit soort doorgeven zien we wel terug bij kundalini manifestaties.
-Toen mochten de mensen gaan liggen op de grond en ging Herman op zijn piano muziek maken (muziek draagt de Geest). Toen hij klaar was begonnen een paar mensen te lachen. Het werd aanstekelijk en God maakte heel veel mensen aan het lachen! Lachen zet vrij! Mensen hebben in jaren niet zo gelachen als deze dag.
Nergens leert de Bijbel ons dat muziek de Geest draagt. Ook manifestaties als lachen om tot vrijheid te komen zijn niet Bijbels te onderbouwen. Dit is het zogenaamde heilig lachen.
-We kregen les over de geestelijke strijd waar we in zitten. We gaan namelijk vandaag machten aanpakken en vernietigen….. ……..Het is belangrijk om te spreken tegen de ziekte, niet bidden. Je bidt als je iets vraagt aan God, maar je spreekt als je de ziekte echt weg wilt hebben; in de autoriteit gaan staan! Als iemand hoofdpijn heeft: hoofdpijn wijk in Jezus Naam!
Dit is wat de Bijbel hierover zegt:
Michaël, de aartsengel, echter durfde, toen hij met de duivel redetwistte en een woordenwisseling had over het lichaam van Mozes, geen oordeel van lastering tegen hem uit te brengen, maar zei: Moge de Heere u bestraffen! Judas1:8
-Ziektes worden het meest veroorzaakt door stress, zorgen maken en angst. Breng het dus allemaal bij God
Het gaat vaak allemaal om ziekten met een hoog psychogeen gehalte het zijn vaak placebo-effect genezingen, het effect ‘tussen de oren’.
-Daarna gingen we, om het bidden en vasten af te sluiten, profeteren. Een woord voor iemand anders ontvangen wat God doorgeeft. Zelf heb ik acht mensen mogen bemoedigen met een profetie.
De Bijbel leert duidelijk dat er geen profetieën meer worden gegeven. God leidt ons door Zijn Geest. Daar kan Hij mensen voor gebruiken. Dat is echter iets anders als over een persoon profeteren.
-Sommige mensen lukte het nog niet helemaal met de tongentaal, of ze hadden nog vragen. Elke ochtend gaan we eerst een tijd in tongen bidden omdat het je geloof opbouwt. Mensen kwamen met vragen en we konden ze beantwoorden. Nu beschikt iedereen over de tongentaal!
Herman Boon gaat ervan uit dat elke wedergeboren christen de ze vreemde taal zou moeten spreken. Tongentaal was echter een tekenen voor de ongelovigen.(1 Kor.14:22) Verder was tongentaal een bestaande taal (Hand.26-12). Deze gave is niet meer voor de huidige bedeling. (uitleg 1,2)
Herman Boon zet zich met zeer veel energie in om mensen te bereiken en te onderwijzen. Zijn onderwijs is echter zeer charismatisch en voornamelijk gericht op het werk van de Heilige Geest, genezing, bevrijding, spreken in tongen. Het komt allemaal aan de orde. Ook de samenwerking met Trin geeft zijn manier van onderwijs goed weer. Hij brengt het met humor en zal op zo’n manier voor velen het geloof leuk maken. Dit is wat hij zei tijdens een interview op Grootnieuws Radio in 2010. “Als je Jezus leert kennen dan word je daar helemaal blij van. Dan wordt je leven één groot feest. Wat kan er mis gaan? Als Hij bij je is dan schijnt alle dagen de zon.”
Is dit wat Jezus Zelf zegt? Geeft de Bijbel niet heel duidelijk aan dat de apostelen en Jezus Zelf ook vervolgd werden om het evangelie? Wat wil Herman Boon vertellen aan de mensen die gevangen zitten omdat ze christen zijn, mensen die gemarteld worden om dat ze geloven in Jezus? De Bijbel leert niet dat wanneer we Jezus volgen ons leven vol voorspoed zal zijn.
En ook allen die godvruchtig willen leven in Christus Jezus, zullen vervolgd worden.2 Tim.3:12
Volgens Herman Boon is de opdracht uit Markus 16 de grote opdracht voor iedere gelovige. Een ware gelovige is daar aan te herkennen. (video) Deze was opdracht was echter specifiek gericht op de discipelen. De speciale gaven en de wonderen die, voornamelijk, de apostelen deden in hun tijd mogen we niet zomaar overzetten op onze tijd. (uitleg) De opdracht die voor iedere gelovige nu telt is de opdracht die Jezus gaf in Mattheüs 28:
Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen. En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. Amen. Matth.28:19-20
———————————
http://www.rejoicenow.nl/page/kritiek-op-herman-boon
Je kan zo in een vliegtuig stappen en naar een oord vliegen waar vele misstanden gebeuren door mensen.
En je zou daar wat aan kunnen doe toch?
Waarom doe je het niet dan?
En nog iets wat ik constateer, men zegt altijd God bestaat niet, ik wil geen God die mijn leven bepaald ik wil doen waar ik zin in heb, of we hebben God niet nodig we doen het zelf wel!
Maar de mens beseft meer en meer dat hij niks kan, dat hij geen zins almachtig is, en dan komen ineens die verwijten weer naar God, waarom doet Hij niks, en waarom laat Hij dat toe?
Huichelachtigheid en schijnheiligheid noem ik dat.
Als jij denkt het zo goed te weten wat God moet doen, en je zegt Hij doet het niet, ga het dan lekker zelf doen.
En niet met slappe excuses komen, van ja ik heb de middelen niet. of ja ik heb geen tijd, of nee laat een ander dat maar doen, ect. ect ect.
Daan Schreef:
——————————————————-
>
> Bidden om genezing geloof ik persoonlijk niet in (
> in deze tijd waarin wij nu leven )
> Ken jij persoonlijk mensen die genezen zijn door
> gebed dan ?
>
Niet van syndroom van Down, niet van een dwarslaesie, niet van softenon armen, niet van kanker en zeker niet door de Zijlstras..
Wel vanwege eigen gebeden in de eigen “”achterkamer“” van ziekten waarbij mensen God bidden dat de artsen……en andien God danken dat de artsen……
EN genezen van egoisme en hoogmoed. Genezen van blind en doofvoor de naasten.
Maar dat kwam dan nooit door perfecte gebeden van voortreffelijke gelovigen.
Je kunt mij geen echte wonderbaarlijke genezingen van echte ernstige ziektes en afwijkingen overleggen. Je produceerde veel rook maar er was geen vuur.
Ik wil je echter totaal niet afzeiken. Maar ik hou niet van loze praatjes, hoe oprecht de prater ook is.
Het ging mij dus niet om jouw persoon maar om die loze praatjes over wonderbaarlijke genezingen.
theo Schreef:
——————————————————-
> Daan Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> >
> > Bidden om genezing geloof ik persoonlijk niet in
> (
> > in deze tijd waarin wij nu leven )
> > Ken jij persoonlijk mensen die genezen zijn
> door
> > gebed dan ?
> >
>
> Niet van syndroom van Down, niet van een
> dwarslaesie, niet van softenon armen, niet van
> kanker en zeker niet door de Zijlstras..
Dan zijn we het hierover eens.
>
> Wel vanwege eigen gebeden in de eigen
> “”achterkamer“” van ziekten waarbij mensen God
> bidden dat de artsen……en andien God danken dat
> de artsen……
Die verhalen ken ik wel.
De ene persoon is God dankbaar dat hij genezen is ( zou zonder gebed ook gebeurd zijn ) en de ander weet niet wat hij verkeerd heeft gedaan, want dat gebed werd niet verhoord ?
>
> EN genezen van egoisme en hoogmoed. Genezen van
> blind en doofvoor de naasten.
Daar is iemand zelfgenezer voor
>
> Maar dat kwam dan nooit door perfecte gebeden van
> voortreffelijke gelovigen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?