Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genezen van downsyndroom

• samuel

Ja hoor dat mag het is jouw persoonlijke mening, of je hem moet delen is een andere vraag!

Mag een ander het gebrek aan geloof vinden dat mede christenen niet in het genezings- gebed geloven?

Jakobus zegt toch iets wat je van de ouderen gelovigen mag verwachten: De eed – De voorbede

12 Maar vooral, mijn broeders, zweert niet, noch bij de hemel, noch bij de aarde, noch welke andere eed ook. Laat ja bij u ja zijn en neen neen, opdat gij niet onder het oordeel valt.

13 Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen. 14 Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. 15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden. 16 Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt. 17 Elia was slechts een mens zoals wij en hij bad een gebed, dat het niet regenen zou, en het regende niet op het land, drie jaar en zes maanden lang; 18 en hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en de aarde deed haar vrucht uitspruiten.

19 Mijn broeders, indien bij u iemand van de waarheid afdwaalt, en een ander brengt hem tot inkeer, 20 weet dan, dat, wie een zondaar van zijn dwaalweg terugbrengt, diens ziel van de dood zal behouden en tal van zonden bedekken.

Jakobus 5

Het kan zijn dat men hier tegenwoordig geen waarde meer aan hecht. Getuigt niet echt van geloof mijns inziens als dat zo is.

• CU

Om het even persoonlijk te maken.

Jaren geleden stond ik met mijn vrouw vooraan in een zaal tijdens een genezingsdienst van Berea Amsterdam, geleid door ene Marty Heier. Mijn vrouw had borstkanker.

Vooraf aan de genezinssessie ging een tijd van getuigenissen van mensen die verklaarden genezen te zijnn van de meest erge ziekten, waaronder ook borstkanker. Dat gaf ons dus perspectief.

En ja, daar brak de genezingstijd aan. En mijn vrouw zou natuurlijkwel genezen worden, als zangleidster, zondagschoolleidster en oudste in de eigen gemeente.

Naast ons stond een man te huilen. Echt verschrikkelijk hartverscheurend te huilen. En daar kwam de gebedsgenezeres aan, liep langs ons heen naar de huilende man en die werd genezen. Waarvan ? De hele gemeente ging uit haar dak. De man werd genezen van liefdesverdriet.

Jullie raden het al. De borstkanker van mijn vrouw werd niet genezen. Toen niet, en later ook niet, wat de doktoren er ook aan deden.

• samuel

En toen?

• CU

Het onderzoek verleggen naar mensen die van een hazenlip op gebed genazen?

• 'en passant'

nihil

• Gonnie

Lees jouw eigen berichten eerst voor dat jij het plaatst, het wordt puzzelen om er uit te komen wat je bedoeld met wat jij schrijft, want je vergeet letters in woorden, en maak je grote slordigheid fouten.

Of doet jouw toetsenbord het niet goed meer.?

• Otis

samuel Schreef:

——————————————————-

> En toen?

Toen was het tijd voor de gulle giften, geld veel geld moet er komen.

Waarvoor, voor de gebedsgenezer? :S

• samuel

Ben je al veel geld kwijt?

• Otis

Absoluut niet!!! Ik geloof niet in gebedsgenezers!

• samuel

Dus God luisterde niet naar haar gebed, en stelden die mensen hun hoop op mensen! Ja mensen stellen teleur, zo ook geloof in mensen.