Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Ik weet dat God één is hoor…
Bs'd
Waarom geloof je dan in een drie-eenheid??
2 Kor 3: 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Nieuwtestamentische nieuwlichterij van Paulus, wat lijnrecht ingaat tegen wat God gezegd heeft: "Mijn verordeningen en Mijn bepalingen moet u in acht nemen. De mens die ze houdt, zal erdoor leven. Ik ben J-H-W-H" Lev 18:5
En oh, het gaat ook lijnrecht in tegen de opvattingen van JC: “17 Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.18 Want, voorwaar, Ik zeg u: * Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.19 * Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen.” Matt 5