Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christenen kunnen niet tot twee tellen

• Eliyahu

Bs'd

Als het op religie aankomt, dan kunnen christenen ineens niet meer tot twee tellen.

Als je normaal vraagt “Hoeveel is één plus één?” dan zullen ze gewoon “Twee” antwoorden, maar als het op religie aankomt, dan is ineens één plus één één in plaats van twee.

Zie hier een goed voorbeeld van Sam, die model staat voor zo een beetje alle christenen, ik citeer: “Één echtgenoot + één echtgenote + één uit het huwelijk geboren kind = één gezin. Ergo 1+1+1= 1”

Dit rekenkundige wangedrocht is hier te vinden: http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16068004/16071568/re-god-past-zijn-openbaring-aan-aan-wat-wij-kunnen-begrijpen#msg-16071568

Dus jullie zien, de christenen kunnen niet tot drie tellen, en denken dat 1 + 1 + 1 = 1, en ook dat 1 + 1 = 1.

Maar een “God de Vader” plus een “god de zoon”, is toch echt TWEE (2) goden, en niet één, want 1 + 1 = 2, en niet 1.

Iedereen die met goed gevolg de lagere school doorlopen heeft, die weet dat.

Met uitzondering van de christenen dan.

Oh wat zijn ze toch met blindheid geslagen.

• Stefan

.

• Johanan

Ja valse religie,maar dat wist je al;..ja toch!

En bij valse religie is 1+1+1=1.

Bij ware religie is 1+1+1=3.

Maar maak je maar geen zorgen hoor,er zijn er meer die niet kunnen tellen dan die het wel juist kunnen.

De drie-eenheids leer een demonische leerstelling,en die fluisteren zachtjes 1+1+1=1

Maar het is wel te betreuren dat satan zich rot lacht,en in zijn noppies is om dat hij zoveel mensen blind gemaakt

heeft omtrend waarheid over Jehovah God.

Bestudeer het boek Eze eens;…"De natiën zullen moeten weten dat ik Jehovah bent,en buiten mij is er geen ander/God.

Johanan.

• Eliyahu

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ja valse religie,maar dat wist je al;..ja toch!

> En bij valse religie is 1+1+1=1.

> Bij ware religie is 1+1+1=3.

>

> Maar maak je maar geen zorgen hoor,er zijn er meer

> die niet kunnen tellen dan die het wel juist

> kunnen.

> De drie-eenheids leer een demonische

> leerstelling,en die fluisteren zachtjes 1+1+1=1

>

> Maar het is wel te betreuren dat satan zich rot

> lacht,en in zijn noppies is om dat hij zoveel

> mensen blind gemaakt

> heeft omtrend waarheid over Jehovah God.

>

> Bestudeer het boek Eze eens;…"De natiën zullen

> moeten weten dat ik Jehovah bent,en buiten mij is

> er geen ander/God.

Bs'd

Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.”

Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”

II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleenJ-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.”

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;

GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Bs'd

>

> >Als het op religie aankomt, dan kunnen christenen

> ineens niet meer tot twee tellen.

>

> Religie

> Lat. regionen (religio), (gemoedsbezwaar,

> godsdienstig bezwaar, plichtbetrachting,

> godsvrucht, geloof, godsdienst) van relegere (weer

> bijeen leze, opnieuw doorlopen, telkens overwegen,

> van re-(wederom) + legere (lezen). Het woord

> religie komt uit het Grieks en betekent

> ..herverbinding.

>

> Wat verbindt zich met wat, als religie

> her-verbinden betekent.

>

> 1+1+1=1?

>

> Is er eigenlijk een andere religie dan dit dan?

Bs'd

Ja, die zijn er. Het jodendom bijvoorbeeld, dat zegt 1 + 1 + 1 = 3.

Overigens is het zo dat iedereen met twee werkende hersencellen dat zegt.

Wat het jodendom ook zegt, is:

"Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!"

Deut 6:4

• Stefan

.

• Stefan

.

• CU

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Bs'd

>

> Als het op religie aankomt, dan kunnen christenen

> ineens niet meer tot twee tellen.

> Als je normaal vraagt "Hoeveel is één plus

> één?“ dan zullen ze gewoon ”Twee" antwoorden,

> maar als het op religie aankomt, dan is ineens

> één plus één één in plaats van twee.

Niet zo schreeuwen. Want je weet dat je zelf ook niet kan tellen.

>

>

> Oh wat zijn ze toch met blindheid geslagen.

Ja, en jij ook met je jodengenoten want het is wel erg makkelijk gezegd dat er maar één God is. Om dat dan maar tegen te spreken als een grote dwaling is het voldoende om Ex. 29:16-18 op te slaan en te lezen, en vervolgens Jeremia 7:22 op te zoeken en te lezen.

Je kan dan niet anders concluderen dat het over twee goden gaat, de ene God die voorschrijft hoe je zijn bbq moet bereiden, en de andere God die dat gewoon ontkent.

Ik zet ze hier maar even neer (uit de NBV)

Exodus 29:16-18

16 Slacht het dier en giet het bloed tegen de zijkanten van het altaar. 17 Snijd de ram in stukken, was de ingewanden en de poten en leg ze bij de stukken vlees en de kop. 18 Verbrand de ram in zijn geheel op het altaar. Het is een brandoffer, een geurige gave die de HEER behaagt.

Jeremia 7:22

22 Toen ik jullie voorouders uit Egypte leidde, heb ik hun nooit iets gezegd of voorgeschreven over brand- en vredeoffers.

Hier kan je dus klip en klaar lezen dat 1+1=1, geheel volgens de joodse telkunst.

• roche

1: God laat zich niet vangen door de wetten van de logica.

2: Misschien gaat de drie-eenheid van God niet eens tegen de logica in.

C.S. Lewis legt het in ‘onversneden christendom’ ongeveer als volgt uit:

God leeft in een hogere dimensie dan wij. Deze dimensie kunnen wij ons niet voorstellen, en daarom is het ook moeilijk voor te stellen dat het een dimensie is waarin meerdere personen één wezen vormen.

Als je bijvoorbeeld in een 2-dimensionale wereld zou leven, ken je alleen vierkanten en geen kubussen.

Je kunt je dan niet voorstellen dat meerdere vierkanten samen één voorwerp vormen: de kubus.

Toch is dit blijkbaar mogelijk; in de 3-dimensionale wereld.

In de dimensie van God, die wij (nog) niet kennen, is het misschien dus mogelijk dat meerdere personen één wezen en dus één God vormen, net zoals één kubus in de 3-dimensionale wereld gevormd wordt door zes vierkanten.

Ja, het is moeilijk voor te stellen maar het gaat niet per se tegen de aardse logica in en dus al helemaal niet tegen Gods logica.

• Eliyahu

roche Schreef:

——————————————————-

> 1: God laat zich niet vangen door de wetten van de

> logica.

>

> 2: Misschien gaat de drie-eenheid van God niet

> eens tegen de logica in.

>

> C.S. Lewis legt het in ‘onversneden christendom’

> ongeveer als volgt uit:

>

> God leeft in een hogere dimensie dan wij. Deze

> dimensie kunnen wij ons niet voorstellen, en

> daarom is het ook moeilijk voor te stellen dat het

> een dimensie is waarin meerdere personen één

> wezen vormen.

>

> Als je bijvoorbeeld in een 2-dimensionale wereld

> zou leven, ken je alleen vierkanten en geen

> kubussen.

> Je kunt je dan niet voorstellen dat meerdere

> vierkanten samen één voorwerp vormen: de kubus.

> Toch is dit blijkbaar mogelijk; in de

> 3-dimensionale wereld.

>

> In de dimensie van God, die wij (nog) niet kennen,

> is het misschien dus mogelijk dat meerdere

> personen één wezen en dus één God vormen, net

> zoals één kubus in de 3-dimensionale wereld

> gevormd wordt door zes vierkanten.

> Ja, het is moeilijk voor te stellen maar het gaat

> niet per se tegen de aardse logica in en dus al

> helemaal niet tegen Gods logica.

Bs'd