nee
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlO. Zeg dat dan meteen.
Nou, heel gewoon. Als een man een leuke meid zag, en het was wederzijds, dan begon met met het biologisch verschil te betasten en de boel te passen. Als je schoenen koopt pas je toch ook eerst?
Nou waren er ook van die jodokussen die voor een vrouw eerst nog een paar jaar in een zwijnenstal gingen werken.
Via de kermis. In een grabbelton werden briefjes gedaan met daarop de namen van huwbare juffrouwen. De huwbare jongemannen mochten grabbelen. Zo is mijn vader toch nog aan mijn moeder gekomen en mijn moeder toch nog aan mijn vader. Stel dat dit niet was gebeurd. Dan was mijn vader niet mijn vader, mijn moeder niet mijn moeder en ik ik niet. Maar gelukkig voor jou ben ik ik. Toch?
O nee?
Ze gingen met duizenden naar de tempel in Jeruzalem b.v.
De bruiloft waarbij Jezus aanwezig was daar kwamen vast(geen??) ongetrouwde huwbare jonge mensen?
Andere feesten kwamen natuurlijk ook niet voor.?? !!
Geen wandelingen en geen thora studie in groepsverband in de synagoge
Totaal geen gelegenheden om elkaar te ontmoeten.
Nou ja, verjaardagsfeestjes waren er niet volgens de J.G.
————–
Daarnaast; wat te denken van.uithuwelijken wat hier in Nederland in de vorige eeuw ook nog volop gebeurde.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?