Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

verkering/uitgaan

• ¥ Lotje ­­¥

Hoewel de woorden “uitgaan” en “verkering” niet in de Bijbel staan

Vraag ik me af hoe vroeger de man aan een vrouw kwam en een vrouw aan een man??

• Frans

Ik heb persoonlijk zelden een vriendin leren kennen door uit te gaan, twee uitzonderingen daargelaten.

Ook mijn echtgenote niet.

• Nicole

Voor een mooi voorbeeld, lees Ruth maar eens

• CU

Net als nu.

Je krijgt vlinders in je buik en je gaat bezig het biologisch verschil te betasten. Ben je vergeten dat je zelf jong was?

• Ellen-Josee

Vaak werd een huwelijksmakelaar ingezet, zoals b.v. voor Isaak:

1 Abraham was inmiddels op hoge leeftijd gekomen en de HEER had hem in alle opzichten gezegend. 2 Nu zei Abraham tegen zijn oudste knecht, die het beheer had over zijn hele bezit: ‘Leg je hand in mijn lies: 3 ik wil dat je me bij de HEER, de God van hemel en aarde, zweert dat je voor mijn zoon geen vrouw zult zoeken onder de Kanaänieten, tussen wie ik hier woon; 4 ik wil dat je naar het land gaat waar ik vandaan kom, naar mijn familie, en dat je daar voor mijn zoon Isaak een vrouw zoekt.’

De rest van dit spannende verhaal kan je lezen in Genesis 24

Ook tegenwoordig zetten de gelovige Joden nog steeds vaak een huwelijksmakelaar in, die noemen ze shadchan. En dan zoeken ze iemand die zoveel mogelijk bij die persoon past, qua niveau, opleiding, afkomst en dergelijke.

Groet, Ellen

• Sietse 45

Ben je uitgehuwlijkt Lotje?

• CU

Je hangt verkeerd.

• Sietse 45

CU Schreef:

——————————————————-

> Je hangt verkeerd.

Kan verkeren;)

• Gonnie

:D