Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

31 oktober

• Frederik D

Maar had Luther dan wat anders ooit op een kerkdeur gespijkerd?

En smeet hij niet met inkt naar de duivel, die hij geloofde te zien?

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar had Luther dan wat anders ooit op een

> kerkdeur gespijkerd?

>

> En smeet hij niet met inkt naar de duivel, die hij

> geloofde te zien?

Beste Frederik.

Zoals met alle heiligen bij de RK en de Grote Kerkleiders en Theologische Vaderen der reformatie komen de verhalen vanzelf en na hun dood worden die verhalen hier en daar wat mooier of fantastischer .

Ik vertel je toch niks nieuws?

• ¥ Lotje ­­¥

Allerzielen: Dag van gebed van de Katholieke kerk gehouden op 2 november. Op Allerzielen bidt men voor hen die overleden zijn en wellicht nog niet bij de Heer zijn. Men gelooft dat het bidden voor de overledene tot resultaat kan hebben dat deze van de zonde wordt vrijgesproken. Op Allerzielen bezoekt men zo mogelijk het graf van de overledene.

bron:kerkzoeker

• theo

???? Wat heeft dat te maken met Luther?

• Frederik D

Ik wil het naadje van de kous. Maar dit weet jij ook niet. Jammer, zo jammer ik.

• ¥ Lotje ­­¥

huh ???????wel nee 31 oktober komt bij RK ook niet voor . De laatste jaren kan ik het alleen van Halloween . Het zotte gedoe met lampionnetjes, spinnenkoppen, spoken, heksen etc.

• theo

Ik zal eens contact opnemen met Wllie Wortel en vragen of zijn tijdmachine nog werkt.

• Frederik D

Dus als je vrienden hebt, heb je mazzel na je dood, zo niet, dan heb je pech.

En helpen tegengebedjes? Stel dat Pietje dood is en ik bid op mijn vroomst: lieve Heer, laat Pietje nog even in het vagevuur sudderen. Heeft zo'n gebed dan ook enige invloed?

• Frederik D

Aan Lotje is de Reformatie totaal voorbij gegaan. Ze leeft nog in de Middeleeuwen. Daarom hoeft ze mijn vragen ook niet te beantwoorden.

In haar ogen zijn Luther en de zijnen pure ongelovigen.

• ¥ Lotje ­­¥

Willie Wortel had zijn lampje :)