Jouw spelling is in het algemeen zeer goed. Daarom mijn correctie.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk vind dat wat simpel gezegd.
Ik zie het zo.
Wie zondigt kan niet functioneren in het paradijs en het paradijs kan niet functioneren wanneer er zonde bestaat.
Zonde = ongehoorzaam zijn aan God
Door de zondeval en de daardoor gedegenereerde genen van de mens kunnen we niet eens zondeloos zijn. Dus er zij altijd momenten dat we God niet gehoorzaam zijn.
Maar zelfs als we weer in een zondeloze wereld worden geplaatst kunnen we net als Adam en Eva weer zondigen.
Mits we niet ongehoorzaam meer willen zijn.
Die intentie, om niet meer te willen zondigen moeten we nu al hebben.
Dat is geloof dat zin heeft.
Alleen maar roep dat Jezus voor onze zonden gestorven en ten derde dage is opgestaan of Jezus is Heer roepen zonder daadwerkelijk de intentie te hebben om God gehoorzaam te zijn is dood geloof.
Al
perihelium Schreef:
——————————————————-
> We hebben allemaal gezondigd en we verdienen
> allemaal God’s oordeel. God, de schepper van
> alles wat bestaat, stuurde Zijn enige Zoon om dat
> oordeel op zich te nemen voor iedereen die in Hem
> gelooft. Jezus, de eeuwige Zoon van God, die Zelf
> een zondeloos leven leidde, hield volgens de
> Bijbel zo veel van ons dat Hij voor onze zonden
> stierf om zo de straf op zich te nemen die wij
> verdienden, begraven werd en uit de dood opstond.
Volgens onderstaande bevestig je voor de zoveelste keer dat we alleen in de hemel toegelaten worden door God dankzij eigen toedoen.
Dat mag je natuurlijk best geloven, dar heb ik geen bezwaar tegen , hoe zou ik daar ook bezwaar tegen mogen hebben wat jij wilt geloven maar of het bijbels is ….
> Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op
> vertrouwt en alleen Jezus als je Verlosser
> aanvaardt door te zeggen: “Jezus is de Heer”, dan
> zul je van het oordeel gered worden en de
> eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.
>
> http://www.allaboutfollowingjesus.org/dutch/op-god
> -vertrouwen.htm
Er zit voor ons mensen wel een verschil tussen zondigen om een leugentje om bestwil of echt zondigen zodat andere mensen heel veel pijn lijden om jou blijer te en/of rijker te maken. Ik weet niet of God het verschil ook ziet. Wat ik ook al zei: ik geloof er niet in dat je maar kan zondigen omdat je toch gelooft en dus veilig bent.
Heb je oprecht berouw? Heb je berouw omdat je lekker veilig (denkt) wilt zitten?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?