Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat denk jij?

• Gonnie

Ik zie niet in dat rijtje hoogmoed staan , en hoogmoed vind ik ook een kwalijke eigenschap, misschien dat Peri dat bewust heeft overgeslagen, want wat dat betreft zijn hier, die zich zelf echte ‘'christen ’' vinden, dat zij met die kwalijke eigenschap behebt zijn.

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik zie niet in dat rijtje hoogmoed staan , en

> hoogmoed vind ik ook een kwalijke eigenschap,

> misschien dat Peri dat bewust heeft overgeslagen,

> want wat dat betreft zijn hier, die zich zelf

> echte ‘'christen ’' vinden, dat zij met die

> kwalijke eigenschap behebt zijn.

Peri vroeg mij; En jij?

Ik gaf antwoord.

Peri zwijgt nu.

Uit hoogmoed? Uit angst?

• Douce.

Hoogmoed is voor iedereen een kwalijke eigenschap, niet uitsluitend voor christenen. Een christen zou alleen beter moeten weten dan deze eigenschap zo overduidelijk te etaleren. Maar als je een christen bent, mag je daar best van getuigen en het een ander melden. Dat is zelfs een plicht en heeft niets met hoogmoed te maken.

Douce

• Gonnie

Er zijn christenen die wat dat aan gaat wel een misplaatste hoogmoed over zich hebben, en dat komt tot uiting dat zij elke ander gelovige als het in hun mening iets afwijkt, als niet gelovige wordt beschouwd, en als atheïst wordt bestempeld.

• Douce.

Hoogmoed is altijd misplaatst.

Douce

• Ellen-Josee

Het gaat er toch niet over wat een ander heeft, maar wat je zelf hebt.

Of…?

Ellen

• Ellen-Josee

'Ze' hadden bij Mozes beter neer kunnen zetten dat ie een kort lontje had.

Dat stotteren kon hij niet zoveel aan doen, maar dat hij die platen met de 10 geboden tegen de vlakte smeet en onbeschaaft op de rots ging slaan, overigens ook die Egyptenaar dood sloeg, dat was toch wel zwaar over de grens.

Enfin een kort lontje dus, dat heb ik ook.

Daarom herken ik dat ook zo goed in een ander ;)

Ellen

• Douce.

Heb ik namen van anderen genoemd? Ik spreek volstrekt in het algemeen (lees maar) en wat betreft het christen zijn voor mezelf in het bijzonder.

Douce

• Ellen-Josee

Het ging niet om namen maar om eigenschappen van jezelf;)

• Douce.

Ik begrijp je wel hoor, maar hoogmoed hoort niet bij mijn mindere eigenschappen.

Hier laat ik het verder bij, moet m'n wasgoed tegen het slechte weer gaan beschermen;)

Douce