keessie Schreef:
——————————————————-
> Jij bezit niet de geest om dat te snappen Frederik
> dat komt omdat jou geessie zich met heel andere
> dingen bezig houdt
Heb jij al een backup keessie.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlmadam mikmak Schreef:
——————————————————-
> Niemand.
>
>
> slecht antwoord voor een predikant. De ziel lost
> na onze dood op in het niet zoals de kleur groen
> oplost als je geel en blauw eruit haalt. De harde
> schijf is de geest, die gaat terug naar god maar
> wel met de stekker eruit.
De ziel is onstoffelijk (niet tastbaar), is energie en energie lost niet op.
Het lichaam, ons stoffelijke omhulsel, zal tot stof wederkeren.
Eerste wet van de thermodynamica
De eerste wet van de thermodynamica, ook wel Eerste Hoofdwet genoemd, stelt dat energie niet verloren kan gaan of uit het niets kan ontstaan. De wet staat algemeen bekend als de “Wet van behoud van energie”.
Wat ben je toch altijd selectief met die bijbelverzen. Waarom als je met Psalm 30: 3 komt, betrek je niet ook vers 4 erbij:
'HEER, u trok mij uit het dodenrijk omhoog, ik daalde af in het graf, maar u hield mij in leven'. NBV
'HEERE! Gij hebt mijn ziel uit het graf opgevoerd; Gij hebt mij bij het leven behouden, dat ik in den kuil niet ben nedergedaald. SV
Wat je in deze precies met Psalm 31: 22 (evt 23) wilt zeggen begrijp ik niet. Hele andere situatie!
Ellen
Ik kan proberen een antwoord te geven, je hoeft het niet aan te nemen, dat ligt aan jezelf.
De ziel de mens in geestelijke staat, gaat na het overlijden naar het dodenrijk, waar deze rust of slaapt tot de dag des oordeels, op de dag des oordeels staat iedere ziel op om voor de Rechterstroon te verschijnen. Daar zullen de daden van de ziel de goede en slechte besproken en beoordeeld, indien de ziel geen geheugen heeft zou dit dus niet nodig zijn, maar integendeel de ziel wordt er hier weer aan herinnert wat deze allemaal heeft meegemaakt en gedaan, en zeker hoe deze geleefd heeft. En daar zal deze dus naar geoordeeld worden.
Alles staat namelijk ook nog eens opgeschreven!
Ik hoop dat je er wat mee kan, en lees eens het boek Openbaring aandachtig, vooral de laatste hoofdstukken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?