Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De ziel

• Gonnie

Wie van de gelovigen kan mij antwoord geven op de vraag of de ziel een geheugen heeft.

Als je dood bent dan zijn zeker de hersenen ook dood en je geheugen is er niet meer. Daarom mijn vraag heeft de ziel een geheugen.?

Die vraag was bedoeld aan gelovigen.

• Alma

Beste Hillegonda

Ik heb geen goed antwoord voor je behalve dat je ziel in de Hemel volmaakt gelukkig is. Als je je leven op aarde en de mensen waar je van hield zou herinneren en naar hen zou verlangen, dan ben je dus niet helemaal gelukkig.

Stel dat je twee keer getrouwd bent geweest, naar welke man moet je ziel dan verlangen? Ik geloof dus dat herinneringen niet bestaan in de hemel, in ieder geval niet in de mate waarin je daarover verdriet kan hebben.

Alma

• Gonnie

Jij bedoeld dat je dan in volkomen harmonie bent.?

Wat ik ook zo wel eens ervaar bij muziek die mij raakt en ontroert. Maar eeuwig dat kan ik mij niet voorstellen.

Maar ja, wie ben ik.?

• madam mikmak

nee

• madam mikmak

van iemand die meent dat Jezus vermoord is en we daardoor rechtvaardig zijn, kun je ook het ontkennen van de dood verwachten. Beste Alma, red jezelf, blijf weg uit die heidense kerk.

gr.

• theo

Hillegonda Schreef:

——————————————————-

> Wie van de gelovigen kan mij antwoord geven op de

> vraag of de ziel een geheugen heeft.

Niemand.

> Als je dood bent dan zijn zeker de hersenen ook

> dood en je geheugen is er niet meer.

Dan heb je zelf het antwoord toch al?

>Daarom mijn

> vraag heeft de ziel een geheugen.?

Volgens jou zelf niet dus.

> Die vraag was bedoeld aan gelovigen.

Ik begrijp best dat je deze vraag niet aan nietgelovigen wilt/kunt stellen.

• Daan

Hillegonda Schreef:

——————————————————-

> Wie van de gelovigen kan mij antwoord geven op de

> vraag of de ziel een geheugen heeft.

Natuurlijk heeft een levende ziel een geheugen.

Jij bent net zoals ik en alle andere zielen een levend mens ( ziel) met een geheugen.

De mens is een ziel.

Genesis 2:7 : En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

> Als je dood bent dan zijn zeker de hersenen ook

> dood en je geheugen is er niet meer. Daarom mijn

> vraag heeft de ziel een geheugen.?

Zodra een ziel ( mens) sterft, is er geen geheugen meer.

Lees maar mee wat de Bijbel daar over zegt in Prediker 9:5, 10 : De levenden weten tenminste, dat zij sterven moeten, maar de doden weten niets; zij hebben geen loon meer te wachten, zelfs hun nagedachtenis is vergeten. 6 Zowel hun liefde als hun haat en hun naijver zijn reeds lang vergaan; en zij hebben nimmer deel aan iets, dat onder de zon geschiedt.

En in Psalm 146:4 : gaat zijn adem uit, dan keert hij weder tot zijn aarde,

te dien dage vergaan zijn plannen.

> Die vraag was bedoeld aan gelovigen.

• madam mikmak

Niemand.

slecht antwoord voor een predikant. De ziel lost na onze dood op in het niet zoals de kleur groen oplost als je geel en blauw eruit haalt. De harde schijf is de geest, die gaat terug naar god maar wel met de stekker eruit.

• Daan

madam mikmak Schreef:

——————————————————-

> Niemand.

>

>

> slecht antwoord voor een predikant. De ziel lost

> na onze dood op in het niet zoals de kleur groen

> oplost als je geel en blauw eruit haalt. De harde

> schijf is de geest, die gaat terug naar god maar

> wel met de stekker eruit.

Inderdaad Madame Mikmak.

Je geeft er een draai aan die wel klopt met de Bijbel.

• theo

De draai van mikmak is één van de “”draaien“”- kijk maar naar de berichten op dit prikbord en de invulling al naargelang de cultuur - opvoeding- geloofsgroep- – allemal mensen die dezelfde basis hebben; de bijbel.

Als er een eensluidend antwoord zou zijn dan zouden al mijn medechristenen een eensluidend antwoord hebben en geven.

Aangzeien dat niet zo is EN niemand tot nu heeft kunnen vertellen hoe het was/is na het aards bestaan is er blijkbaar geen eensluidend antwoord (mogelijk)