Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De ziel

• Frederik D

En een dierenziel verhuist ook naar het hiernamaals als het dier is overleden?

• Frederik D

Ik kan met een pincetje nadat ik jou schedel heb gelicht, delen van jouw bewustzijn verwijderen. Dat lijkt mij een zeer sterke aanwijzing dat bewustzijn stoffelijk is.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En een dierenziel verhuist ook naar het

> hiernamaals als het dier is overleden?

Als hij een beetje braaf was wel :D

• Frederik D

Je nee klinkt als een geloofsuitspraak. Ik beroep me liever op het feit dat demonen nog nooit zijn aangetoond, en op het feit dat demonen tussen je oren zitten.

• Frederik D

Maar ik leef nu.

Zoals de platte aarde een gepasseerd station is, zijn demonen een gepasseerd station.

Maar hoe zou jij het bestaan van demonen willen bewijzen?

• theo

Er is ook niet aangetoond dat jij van je geliefde houdt of dat je spruitje lekkerder vindt dan gehaktbal met yogurt.

• Frederik D

Het diernamaals dus.

Komen pieren in het diernamaals?

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik kan met een pincetje nadat ik jou schedel heb

> gelicht, delen van jouw bewustzijn verwijderen.

> Dat lijkt mij een zeer sterke aanwijzing dat

> bewustzijn stoffelijk is.

Ja maar nadat jij met een pincetje in Majorie's schedel hebt zitten purken en daar de boel in de vernieling hebt geholpen, om een stukje bewustzijn te verwijderen, weet je niet waar dat stukje bewustzijn gebleven is.

• Frederik D

Er is wel aangetoond dat ik om mijn partner geef en dat ik van yoghurt houd.

Hoe kom je erbij dat zulke zaken niet aan te tonen zijn? Lees jij rare boekjes van rare theologen?

• keessie

Ook alle vliegjes mieren en spinnen demente goudvissen koeien en varkens die opgegeten zijn.

Nee de mens wil wel dat zijn hondje of katje in de hemel komt omdat die zoveel liefde heeft gegeven zo wil de mens het zien, maar een zwerfkat of hond heeft die er dan geen recht op of werkdieren zoals ezels paarden of ossen, nee de mens denkt alleen aan zijn eigen hondje af katje is dat soms een vorm van egoisme?