Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de vrucht

• samuel

Ik ben geen evolutionist, net zo als dat jij niet bent, als je dat namelijk wel zou wezen dan weet je dat evolutie het recht van de sterkste inhoud, dus dan verkrachten de sterken de zwakken, begrijp je!

Dus de sterken overleven in de evolutie leer, en de zwakken worden uitgeroeid, je weet wel de filosofie van Nietzsche en die door A. Hitler werd gesteund en uitgevoerd.

Dat is namelijk de evolutie theorie, maar ok als jij die ondersteund, je weet nu wat deze inhoud.

Al gelijk bij de bevruchting begint leven, celdeling! of het gerechtvaardigd is om abortus te plegen door zwangerschap door verkrachting, dat laat ik bij de moeder.

Ik weet dat zwangerschap door verkrachting maar een zeer klein percentage is van de abortussen die gedaan worden, en veruit de meeste abortussen zijn van ongewenste zwangerschappen van veelal teenagers en jonge vrouwen! En dat verkrachting ook vaak als smoes wordt opgevoerd.

Ik heb liever niet dat er abortus word gepleegd, maar ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen het wel gerechtvaardigd is.

• samuel

LeSage Schreef:

——————————————————-

> het blijkt dat je niet vriendelijk en zachtmoedig

> bent. Anders zou je me hierin namelijk respecteren

> en dat doe je niet.

> daarmee laat je ook zien dat je niet van plan bent

> om je 'eigen natuur met alle hartstocht en

> begeerte aan het kruis' (vers 22) te slaan.

> integendeel.

> Jammer, want je maakt Jezus hiermee belachelijk.

Ja ik pas me aan de rest van de “we” aan, moet je mij niet kwalijk nemen toch Carl?

Dit schrijf ik in alle vriendelijkheid en zachtmoedigheid hoor, kan je van me aannemen.

Wat is hier mis mee Carl?

Geloof je niet wat ik geschreven heb?

Dat je me weer iets in me schoenen schuift waaraan jij je juist schuldig maakt!

• CU

LeSage Schreef:

——————————————————-

.

>

> Waar baseer je dat op, CU?

Op

Ps 150:6

Alles wat adem heeft, love de HERE. Halleluja.

Er staat niet :

Alles wat geen adem heeft, love de HERE. Halleluja.

Pas met het ademen ben je een levende ziel. Een mens. Daarvóór ben je een klomp in de moederschoot. Meer niet.

• Ellen-Josee

Als je het even niet hebt over de shock van de moeder, hebben we het over een (levend wezen) mens dat wil leven.

Ellen

• LeSage

ja maar om dan maar te beweren dat je alles wat niet ademt ook niet als mens kunt beschouwen, gaat toch wel erg ver.

We hebben niet voor niets apparaten die kunstmatige beademing regelen.

• 'en passant'

nihil

• LeSage

okay.

Maar celdeling alleen opvatten als wil om te leven, vind ik wat weinig. Een plant wil ook leven.

• LeSage

Marith Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Een Republikeinse kandidaat voor de Amerikaanse

> > Senaat heeft gezegd dat het krijgen van een

> kind

> > na een verkrachting Gods wil is. "Ook al begint

> > het leven door iets verschrikkelijks als een

> > verkrachting, het is wat God voor ogen heeft",

> zei

> > Richard Mourdock tijdens een debat in zijn

> > thuisstaat Indiana.

> >

> > Hoe zien we het ongeboren kind? Als een klein

> > mensje, door God geschapen en bedoeld?

>

> Het ongeboren kind heeft een kloppend hart ,

toch niet meteen al vanaf de bevruchting

> is

> niet alleen een fysiek mensje maar is een ziel

definieer ‘ziel’.

> met bewustzijn

• David

Het lijkt me zo dat het eerste wat een arts vrouw aanbiedt na een verkrachting een morning after pil is.

Of mag dat ook al niet van de republikein?

Laten die gristelijke republikeinen maar eerst Jezus woorden over het dienen van je naaste opvolgen in plaats van anderen te veroordelen. of geld wat de ander nodig heeft voor de dokter te besteden aan een nog grotere auto.

Maar nee je kan je veel beter druk maken over een tiet die te zien is op de tv

• LeSage

…..en eens wat meer steun bieden aan een president die een redelijke gezondheidszorgverzekering mogelijk wil maken.