Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de vrucht

• LeSage

Een Republikeinse kandidaat voor de Amerikaanse Senaat heeft gezegd dat het krijgen van een kind na een verkrachting Gods wil is. “Ook al begint het leven door iets verschrikkelijks als een verkrachting, het is wat God voor ogen heeft”, zei Richard Mourdock tijdens een debat in zijn thuisstaat Indiana.

Hoe zien we het ongeboren kind? Als een klein mensje, door God geschapen en bedoeld?

• CU

Zolang in de moederschoot, is het van de moeder. En die moeder beschikt daar over.

Maar zo gouw het geboren is en ademt, is het een mens.

Want, alles wat niet ademt, kan ook niet de Here loven, en is dus niet als mens te beschouwen.

• samuel

Hoe zie jij het, je spreekt over we?

• CU

Met “we” worden de forumleden bedoeld, inclusief sam bos.

• samuel

Is dat zo? Dan mag Carl toch wel invullen wat hij vind! Gerrit!

• LeSage

CU Schreef:

>

> Want, alles wat niet ademt, kan ook niet de Here

> loven, en is dus niet als mens te beschouwen.

Waar baseer je dat op, CU?

• LeSage

Ik ben een evolutionist, ik denk niet dat God de mens in de moederschoot gevormd heeft. (Ps 139)

Dat neemt natuurlijk niet weg dat we niet alles wat leeft met respect behoren te behandelen. Dat betekent dat je zorgvuldig met leven om moet gaan. Als er sprake is van gevoel, m.a.w. een ontwikkeld neurologisch systeem dat pijnprikkels kan registreren, dan is abortus niet meer aan de orde.

In die afweging meen ik dat het moet kunnen om het resultaat van verkrachting te verwijderen binnen bv 1 of 2 dagen.

Daarnaast moeten we ervoor zorgen dat moeders die wel een kind ter wereld brengen, maar er niet voor willen zorgen, een eenvoudige weg naar afstaan en adoptie van het kind kunnen bewandelen.

• LeSage

alweer toon je geen respect. Ik heb een nick die ik hier gebruik Samuel en dat doe ik niet voor niks. Als je een vriendelijk en zachtmoedig mens bent, zoals de meesten hier op dit bord zijn, dan verwacht ik van je dat je mij daarin respecteert.

Galaten 5:22

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24 Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen.

• samuel

Ja ik pas me aan de rest van de “we” aan, moet je mij niet kwalijk nemen toch Carl?

Dit schrijf ik in alle vriendelijkheid en zachtmoedigheid hoor, kan je van me aannemen.

• LeSage

het blijkt dat je niet vriendelijk en zachtmoedig bent. Anders zou je me hierin namelijk respecteren en dat doe je niet.

daarmee laat je ook zien dat je niet van plan bent om je ‘eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis’ (vers 22) te slaan. integendeel.

Jammer, want je maakt Jezus hiermee belachelijk.