Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Lourdes

• Douce.

Klopt, staat nergens in de Bijbel.

We hebben een vrije keuze, maar een vrije wil ben ik nooit ergens tegengekomen.

Misschien mis ik een aantal teksten?

Douce

• Douce.

Rustig aan, hij, als ongelovige, heeft gewoon gelijk.

Douce

• samuel

1 De oudsten onder u vermaan ik dan als medeoudste en getuige van het lijden van Christus, die ook een deelgenoot ben van de heerlijkheid, welke zal geopenbaard worden: 2 hoedt de kudde Gods, die bij u is, niet gedwongen, maar uit vrije beweging, naar de wil van God, niet uit schandelijke winzucht, maar uit bereidwilligheid, 3 niet als heerschappij voerend over hetgeen u ten deel gevallen is, maar als voorbeelden der kudde. 1 Petrus 5

Vrije beweging, vrije wil, word hier toch duidelijk geambieerd door de apostel Petrus, naar de wil van God.

Het is je vrije keus om het te aanvaarden.

• Frederik D

En je gaat voorbij aan vele andere bijbelteksten. Waarom?

• samuel

Nee, wanneer men zich aan de wil van God onderwerpt, geeft men zijn vrije wil op, men gaat immers de wil van God doen! En Hij vraagt het te doen uit eigen vrije beweging, simpel om dat je van Hem houd en hem wil dienen.

• Frederik D

De tekst dat God het hart van de Farao verhardde?

• Frederik D

Je bedrijft onbijbelse theologie.

• Frederik D

En computers werken niet. Benzine gewonnen uit fossiele brandstoffen brandt niet. En de aarde is niet bol.

• samuel

Integendeel mijn waarde.

Het is volkomen theologisch en Bijbels.

• Frederik D

Bijval van Lotje. Ik zou daar niet blij mee zijn.