samuel Schreef:
——————————————————-
> >
> > Dus verstandigen kunnen niet goddeloos zijn.
>
> Precies! Iemand die verstandig is weet dat God
> bestaat.
>
>
> Omdat het voor mij geen vraag is! Ik weet dat God
> bestaat.
>
> En jij?
En ik?
Ik wil niet behoren tot degenen die als verstandige door tijd en toeval getroffen zal worden, dus niets voor hebt boven anderen die het verstand ontberen. Want als je dan meent verstandig te zijn, dan zal je verstand als vijand van God teniet worden gedaan en worden verstopt.
Dit kan je lezen in Jesaja en Jeremia. Ja, sterker nog, het zal je ontglippen en het zal verdwijnen, dus brengt het je niets.
En volgens Daniël zal je verstand je laten struikelen door het zwaard en door het vuur, zal een verstandige worden berooft en in gevangenschap worden geleid.
Zelfs Jezus had het niet op verstandigen voorzien. In Mat. zei hij dat kinderen het koninkrijk zullen beërven en het voor verstandigen verborgen zal worden gehouden. Zelfs dat verstandigen geen welbehagen van God zullen hebben.
Paulus haalde ook nog even aan dat het verstand der verstandigen, daar waar jij zo prat op gaat, zal worden verdaan.
Maar goed, je zegt zelf verstandig te zijn dus weet ik nu dat het Koninkrijk van God voor jou verborgen zal worden gehouden..