Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De hemel is echt: een neurochirurg over zijn 'bijna dood ervaring'

• samuel

Nu wil je alles over een kam scheren! Dus als een atheïst een verkrachter is bv. (hypothetisch gezien bedoel ik), dan zijn alle atheïsten verkrachters!

Dat zou erg kortzichtig zijn, en vooringenomen als je dat zou moeten aannemen.

• Frans

Marith Schreef:

——————————————————-

> wat is de ziel dan als dood dood is? :)

>

God werkt met de levenden.

> >

> > Welke levenden bedoel je?

> >

Wij allemaal die nu leven.

>

Waarom zei Jezus “ Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven.”

OK, laat ons daar een de hele tekst bijnemen : Mat. 8

18 Toen Jezus een schare rondom Zich zag, beval Hij te vertrekken naar de overkant. 19 En er kwam een schriftgeleerde tot Hem en zeide: Meester, ik zal U volgen, waar Gij ook heengaat. 20 En Jezus zeide tot hem: De vossen hebben holen en de vogelen des hemels nesten, maar de Zoon des mensen heeft geen plaats om het hoofd neer te leggen. 21 Een ander echter, een van zijn discipelen, zeide tot Hem: Here, sta mij toe eerst heen te gaan en mijn vader te begraven. 22 Maar Jezus zeide tot hem: Volg Mij en laat de doden hun doden begraven.

Hier heeft Jezus het over hen die hem willen volgen (de geestelijk levenden) , nu in het voorbeeld krijgen we te maken met zowel de geestelijk levenden, de geestelijk doden (zij die Hem niet volgen en op de eerste plaats zetten) en over de fysieke doden(diegene die begraven moet worden). Die laatste zijn zielloos en echt dood dus.

Ik hiermee de ‘stilte’ wat verbroken te hebben ;)

• Frans

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Misschien dat jij daar wel eens antwoord op krijgt (niet zozeer van Frans).

> Ik heb dat ook herhaaldelijk geplaatst maar het blijft dan oorverdovend stil.

Ik heb een antwoord aan Marith gegeven, fluisterend hard ;)

• samuel

We hoeven het niet altijd eens te zijn, maar we kunnen elkaar wel op een andere manier benaderen!

• theo

Hoeven we het niet altijd met jou eens te zijn??

Dat is opzienbarend nieuws !!

• samuel

Goed he, als je werkelijk wel eens leest wat er staat inplaats alleen op de naam te reageren!!!!

• 'en passant'

nihil

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Goed he,

Inderdaad,

als je werkelijk wel eens leest wat er

> staat inplaats alleen op de naam te reageren!!!!

Jij schreef iets en ja ik schreef iets aan jou, , ik richt me dus inderdaad tot Samuel, dat lijkt me dan vrij normaal.

Verder hoef je natuurlijk helemaal niks met de door mij gecteerde tekst te doen, dat is uiteraard geheel aan jezelf en volkomen voor je eigen rekening.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Goed he,

>

> Inderdaad,

>

>

> als je werkelijk wel eens leest wat er

> > staat inplaats alleen op de naam te

> reageren!!!!

>

> Jij schreef iets en ja ik schreef iets aan jou, ,

> ik richt me dus inderdaad tot Samuel, dat lijkt me

> dan vrij normaal.

Bij jou wel! Op de persoon reageren!

>

> Verder hoef je natuurlijk helemaal niks met de

> door mij gecteerde tekst te doen, dat is uiteraard

> geheel aan jezelf en volkomen voor je eigen

> rekening.

Dat is het zeker, want anders als ik er niks mee doe, kom jij dan de rekening presenteren?

• theo

????

Ik de rekening presenteren??

Vrede en alle goeds Samuel.