Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eeuwige aarde

• Marjorie

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waarom symboliseert de roos de liefde? Waarom

> vergelijkt men vrouwen met roosjes? Vanwege de

> geur? Vanwege de gemene stekels? Of?

>

> Dat je een grote man boomlang noemt, is duidelijk.

> Bomen zijn soms heel hoog.

Ik heb een vrouw gekend die boomlang en boombreed was en ze heette Linde. Ze leek op dat vreselijke mens uit One flew over the cuckoo's nest. Ze werkte als verpleegkundige bij een instelling waar mensen verbleven die de weg een beetje kwijt waren. Met satanisch genoegen ging ze tekeer en vernederde zij haar patienten en plein public…

Hoge bomen vangen veel wind.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ik geloof dat de Bijbel schrijvers bewust en zelfstandig hebben geschreven en dat God hen in hun schrijven toch zo geleid en bestuurd heeft dat zij Gods woorden hebben opgeschreven. (organische inspiratie)

En wat is nu het probleem ? natuurlijk deden ze dat, maar wat deden de navolgers, de Pauzen, de machthebbers als machtsmisbruikers ? Staar je niet blind op wat je voorgekauwd is Peri. Het is allemaal veel ingewikkelder.

• M*j*r**

Dat ben ik met je eens.

• perihelium

De oudtestamentische teksten zijn zorgvuldig bewaard en worden accuraat gepresenteerd in onze moderne Bijbel. De Nieuwtestamentische tekst blijft de meest ondersteunende tekst uit de Oude Wereld. De geschiedenis van de Engelse Bijbel (en de Staten Vertaling) laat op een bevredigende manier zien dat de bijbel van vandaag inderdaad de Heilige Schrift in haar originele taal op een betrouwbare manier representeert.

Wanneer vandaag de dag iemand een Engelse Bijbel opent (of anders talige bijbel) dan mag hij of zij weten dat generaties van toegewijde geleerdheid er in zijn geslaagd de Bijbel te behouden en beschermen zoals ze oorspronkelijk gegeven is. http://www.apologetiek.org/artikelen/bijbel/bijbelbetrouwbaar.html

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Ik geloof dat de Bijbel schrijvers bewust en

> zelfstandig hebben geschreven en dat God hen in

> hun schrijven toch zo geleid en bestuurd heeft dat

> zij Gods woorden hebben opgeschreven. (organische

> inspiratie)

>

> En wat is nu het probleem ? natuurlijk deden ze

> dat, maar wat deden de navolgers, de Pauzen, de

> machthebbers als machtsmisbruikers ? Staar je niet

> blind op wat je voorgekauwd is Peri. Het is

> allemaal veel ingewikkelder.

Wat is je punt Frans? We hebben het over de inspiratie van de Bijbel en dan heb jij het over mensen?

• Frans

Natuurlijk heb ik het over mensen, met welke wezens denk jij dat God omgaat?

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk heb ik het over mensen, met welke

> wezens denk jij dat God omgaat?

We hebben het over de inspiratie van de Bijbel en dat is God. God heeft door Zijn heilige Geest de schrijvers van de Bijbel geïnspireerd en we mogen er ook op vertrouwen dat de Bijbel vandaag ook het Woord van God is.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> We hebben het over de inspiratie van de Bijbel en dat is God. God heeft door Zijn heilige Geest de schrijvers van de Bijbel geïnspireerd en we mogen er ook op vertrouwen dat de Bijbel vandaag ook het Woord van God is.

Buiten details, die mensen op het verkeerde been kunnen zetten, ben ik het daarmee eens. Denk nooit dat God elke afwijking voorkomen heeft, dat zou de mens zijn/haar keuze voorkomen hebben en is niet des Geestes.

• 'en passant'

nihil

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > We hebben het over de inspiratie van de Bijbel

> en dat is God. God heeft door Zijn heilige Geest

> de schrijvers van de Bijbel geïnspireerd en we

> mogen er ook op vertrouwen dat de Bijbel vandaag

> ook het Woord van God is.

>

>

> Buiten details, die mensen op het verkeerde been

> kunnen zetten, ben ik het daarmee eens. Denk nooit

> dat God elke afwijking voorkomen heeft, dat zou de

> mens zijn/haar keuze voorkomen hebben en is niet

> des Geestes.

Christenen geloven dat de Bijbel het Woord van God is en Gods Woord is waarheid (Johannes 17:17).

Er kan met zekerheid gesteld worden dat de tekst van de Bijbel vandaag de dag een accurate en betrouwbare representatie is van de originelen. Zie bv dit artikel over de betrouwbaarheid en brontekst.