Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

uiterlijk

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> succes, de anderen zijn de slechten en wij zijn de

> goeden.

Ja, dat is altijd een succes.

Door de imperfecties en fouten van anderen aan het licht te brengen, hebben we de illusie dat wij er dan beter uitkomen.

Bron: http://www.innerned.org/verhef1.html

> Net als bijbelteksten misbruiken als stok om

> anderen mee te slaan ipv als staf om op te

> steunen.

>

> Berucht ook: De splinter en de balk, de balk zit

> nooit in eigen oog, altijd in die van een ander.

>

> Wat overigens niet wegneemt dat een aantal

> (sectarische) trekjes van de JG mij niet bekoren

> maar dat geldt ook voor veel evangelische

> gemeentes en streng orthodoxe kerken. Nou ja, wat

> mij aangaat dan.

Niets wordt zo vaak door het slijk gehaald als het geloof van de JG. Ik ben het ook niet altijd eens met hun standpunten of bepaalde visies op de bijbel, maar soms ben ik het wel weer met iets eens.

Het halleluja-gehalte van de evangelische gemeentes kan mij ook niet bekoren net zoals de streng orthodoxe kerken.

Het verschil zit 'm vaak in de benadering. De JG worden in feite zwart gemaakt en als men het niet eens is met de visie van bv een evangelische gemeente dan discussieert men er over. Dan zijn de woorden niet zo hard. (Want dat doen broeders natuurlijk niet).

• perihelium

De ene keer citeer je de overdenkingen van een moslim en nu een site van de boeddhistische omroep. Ben je misschien vergeten dat dit een Bijbel prikbord is?

• samuel

22 En de schriftgeleerden, die van Jeruzalem gekomen waren, zeiden: Hij heeft Beëlzebul, en door de overste der boze geesten drijft Hij de geesten uit. 23 En Hij riep hen tot Zich en sprak tot hen in gelijkenissen: Hoe kan de satan de satan uitdrijven? 24 En indien een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, kan dat koninkrijk zich niet staande houden. 25 En indien een huis tegen zichzelf verdeeld is, zal dat huis niet kunnen bestaan. 26 En indien de satan opstaat tegen zichzelf en verdeeld is, kan hij niet bestaan, doch is hij aan zijn einde. 27 Maar niemand kan het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst die sterke heeft gebonden, en dan zal hij zijn huis plunderen. 28 Voorwaar, Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; 29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde. 30 Immers, zij zeiden: Hij heeft een onreine geest.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dat pogen we tenminste bij een van hun hier,

> maar

> > die is al een zeer lange tijd geïndoctrineerd,

> > die kan die zg WTG steunpalen niet loslaten,

> want

> > dan zou hij in een gat vallen en zijn geloof

> > waardeloos zijn, net als zijn godsdienst. En

> dat

> > is al triest genoeg. :(

>

> Scherp opgemerkt…

>

> Of toch niet?

Ja, toch wel!

>

> Is datzelfde niet te zeggen van jouw of mijn

> geloof?

Van het jouwe, je geloof weet ik niet theo, van het mijne niet, ik ken mijn Heer en Mijn God de Vader een Hij. Ik twijfel bv ook niet of het een Hij of een zij is, snap je?

>

> Jij bent zo in de ban van je eigen geloof en dat

> kun je niet loslaten want dan zou je in een gat

> vallen en zou je geloof waardeloos zijn, net als

> je godsdienst. En dat is al triest genoeg.

>

> Kun je proberen aan te tonen wat het verschil is?

Ik weet niet of jij Jezus Christus als waardeloos beschouwd! Ik niet, dus Hij laat mij niet los en ik Hem niet.

Dus vraag je weer naar de bekende weg zoals gewoonlijk theo!

En dat is en blijft triest dat je altijd weer in kinderachtig gedrag vervalt.

• Stefan

.

• samuel

Ja!

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Kun je wat specifieker zijn, waar het in de tekst

> slaat op wat zij schrijven?

Het is wel duidelijk. Dat zie je pas als je voortaan komt met teksten die gepast zijn en als je specifiek gericht bent op God en Zijn Woord. Niet door lukraak teksten en eigen bedoelingen te plaatsen en ‘het’ in jezelf te zoeken.

• Stefan

.

• samuel

Het is al specifiek genoeg! Ik ben meer van mening dat je zelf het niet inziet, wellicht die ingekeerdheid.