Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

uiterlijk

• theo

Peri herhaalt het gewoon nog 835 keer in 26 postings dan geven jij en ik hem zelfs gelijk.

Peri heeft gelijk, Peri heeft altijd gelijk, benevens; alle anderen zijn slecht en Peri is goed.

Daarmee heeft Peri deze discusie ook weer gewonnen en heeft Peri natuurlijk weer gelijk en kunnen we dit item binnen deze posting nu ook als gesloten beschouwen.

Zie zo, en nu een kop koffie en over/terug naar de zeer interessante openingsposting hoe Jezus eruit zag en hoeveel mensen zijn graf hebben bezocht.

• Frederik D

Voor negers zijn Aam en Eva donker.

Jij vergeet heel vaak dat elk ras aan racisme doet. Maar ja, zulk een vergetelheid is nogal in de mode.

De Griekse goden zagen er nogal Grieks uit.

• Frederik D

Is het veronderstelde graf van Jezus wel zijn echte graf geweest? Dat lijkt mij een belangrijke vraag.

• Frederik D

Alleen slaat die tekst niet op Jezus. Maar volgens Peri en de zijnen wel. En volgens Lotje dus ook.

• theo

Dat is maar zeer de vraag. Voor mij doet het er niet toe trouwens.

• Sietse 45

Het geloof is een stok om op te steunen, niet om anderen mee te slaan.

E.Laurillard

• Frederik D

Wanneer heeft men besloten dat die en die plek het graf van Jezus was?

En natuurlijk is het je zuiverste fetischisme om het (veronderstelde) graf van Jezus te vereren.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wanneer heeft men besloten dat die en die plek het

> graf van Jezus was?

Geen idee, dat is natuurlijk ook een groeiproces.

Net als de verhalen van Franciscus, na zijn dood in eerste instantie gewoon bewondering wat allengs uitgroeide tot legendarische verhalen over dieren en zelfs bekeerde dieren.

Mensen heben rituelen nodig, rouwplaatsen, pelgrimsoorden.

Toen ik in Israel was is ook niet door de gids gezegd dat dit het graf van Jezus zou moeten zijn maar dat het in ieder geval wel een soortgelijk graf is geweest. Een vergelijkbaar graf.

>

> En natuurlijk is het je zuiverste fetischisme om

> het (veronderstelde) graf van Jezus te vereren.

Dat is ook meer des katholieks, protestanten hebben weing tot niks met verering van mensen en plekken.

• Gonnie

Ik heb Jezus gezien in de tuin van de Bestevaerstraat in Amsrerdam die een kat redde die vergiftigd was door een kattenhater, en die voor mij toen Jezus was heeft alle mogelijke moeite gedaan om die kat te vangen en te redden.

Ja ik vond hem een Jezus toen, en nu zal Peri wel weer vreselijk tegen te keer gaan.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik heb Jezus gezien in de tuin van de

> Bestevaerstraat in Amsrerdam die een kat redde die

> vergiftigd was door een kattenhater, en die voor

> mij toen Jezus was heeft alle mogelijke moeite

> gedaan om die kat te vangen en te redden.

> Ja ik vond hem een Jezus toen, en nu zal Peri wel

> weer vreselijk tegen te keer gaan.

In die straat heb ik een tijdje gewoond. Waarom zou iemand die een kat red volgens jou Jezus moeten zijn? (dat is een gewone vraag, wat je er ook van vind)