Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

uiterlijk

• samuel

Je komt altijd aan met van die boude zg beweringen als "Vele theologen claimen", moet je niet doen joh!

Het graf was leeg dat kan je duidelijk lezen: De opstanding

Marcus 16

1 En toen de sabbat voorbij was, kochten Maria van Magdala en Maria, (de moeder) van Jakobus, en Salome specerijen om Hem te gaan zalven. 2 En zeer vroeg op de eerste dag der week gingen zij naar het graf, toen de zon opging. 3 En zij zeiden tot elkander: Wie zal ons de steen afwentelen van de ingang van het graf? 4 En toen zij opzagen, aanschouwden zij, dat de steen afgewenteld was; want hij was zeer groot. 5 En toen zij in het graf gegaan waren, zagen zij een jongeling zitten aan de rechterzijde, bekleed met een wit gewaad, en ontsteltenis beving haar. 6 Hij zeide tot haar: Weest niet ontsteld. Jezus zoekt gij, de Nazarener, de gekruisigde. Hij is opgewekt, Hij is hier niet; zie de plaats, waar zij Hem gelegd hadden. 7 Maar gaat heen, zegt zijn discipelen en Petrus, dat Hij u voorgaat naar Galilea; daar zult gij Hem zien, gelijk Hij u gezegd heeft. 8 En zij gingen naar buiten en vluchtten van het graf, want siddering en ontzetting hadden haar bevangen. En zij zeiden niemand iets, want zij waren bevreesd.

Duidelijk genoeg toch, en dan ook nog de fysieke aanraking: Verschijningen van Jezus

36 En terwijl zij hierover spraken, stond Hij zelf in hun midden; 37 en zij werden ontzet en verschrikt en meenden een geest te aanschouwen. 38 Doch Hij zeide tot hen: Waarom zijt gij ontsteld en waarom komen er overwegingen op in uw hart? 39 Ziet mijn handen en mijn voeten, dat Ik het zelf ben; betast Mij en ziet, dat een geest geen vlees en beenderen heeft, zoals gij ziet, dat Ik heb. 40 41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets te eten? 42 Zij reikten Hem een stuk van een gebakken vis toe. 43 En Hij nam het en at het voor hun ogen.

44 Hij zeide tot hen: Dit zijn mijn woorden, die Ik tot u sprak, toen Ik nog bij u was, dat alles wat over Mij geschreven staat in de wet van Mozes en de profeten en de psalmen moet vervuld worden. 45 Toen opende Hij hun verstand, zodat zij de Schriften begrepen. 46 En Hij zeide tot hen: Aldus staat er geschreven, dat de Christus moest lijden en ten derden dage opstaan uit de doden, 47 en dat in zijn naam moest gepredikt worden bekering tot vergeving der zonden aan alle volken, te beginnen bij Jeruzalem. 48 Gij zijt getuigen van deze dingen. 49 En zie, Ik doe de belofte mijns Vaders op u komen. Maar gij moet in de stad blijven, totdat gij bekleed wordt met kracht uit den hoge.

50 En Hij leidde hen naar buiten tot bij Betanië en Hij hief de handen omhoog en zegende hen. 51 En het geschiedde, terwijl Hij hen zegende, dat Hij van hen scheidde. 52 En zij keerden terug naar Jeruzalem met grote blijdschap, 53 en zij waren voortdurend in de tempel, lovende God.

Lucas 24

En dan natuurlijk de ongelovige Thomas:De verschijning aan Tomas

24 En Tomas, een der twaalven, genaamd Didymus, was niet met hen, toen Jezus daar kwam. 25 De andere discipelen dan zeiden tot hem: Wij hebben de Here gezien! Maar hij zeide tot hen: Indien ik in zijn handen niet zie het teken der nagels en mijn vinger niet steek in de plaats der nagels en mijn hand niet steek in zijn zijde, zal ik geenszins geloven.

26 En na acht dagen waren zijn discipelen weer in het huis en Tomas met hen. Jezus kwam, terwijl de deuren gesloten waren, en Hij stond in hun midden en zeide: Vrede zij u! 27 Daarna zeide Hij tot Tomas: Breng uw vinger hier en zie mijn handen en breng uw hand en steek die in mijn zijde, en wees niet ongelovig, maar gelovig. 28 Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn God! 29 Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, hebt gij geloofd? Zalig zij, die niet gezien hebben en toch geloven.

Johannes 20

Beide dus lichamelijk en geestelijk: 11 En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont. Romeinen 8

Lees eens wat meer verzen over Wie Jezus heeft opgewekt!

• 'en passant'

nihil

• samuel

Gekruisigd staat er in mijn Bijbel!

• perihelium

Marith Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> >

> > Als Thomas vertelt over zijn bekering en zijn

> > geloof in Jezus Christus belijd, dan neem ik

> met

> > alle liefde terug dat hij een new-ager is. Voor

> > jou precies hetzelfde.

>

> waarom zou hij of ik dat tegenover jou moeten

> doen. Het is net hetzelfde als vragen 'bewijs dat

> je in of van God bent' en vroeg de duivel dit ook

> niet aan Jezus in de woestijn?

> Eerlijk gezegd peri, het laat mij koud wat jij er

> over denkt en hoeveel etiketten je plakt, niemand

> heeft rekenschap te geven aan jou, begrijp je dit

> wel? Ik maak er verder geen woorden aan vuil. Je

> houdt van het spel, ik laat jou het spel. :)

1 Petrus 3:15

erken Christus als Heer en eer hem met heel uw hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u te verantwoorden.

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Gekruisigd staat er in mijn Bijbel!

Wat staat er in de jg vertaling, gepaald??

• 'en passant'

nihil

• Alma

Is dat humoristisch bedoeld of zo? Ik kan er niet om lachen, net zo min als om jouw wangedrag de afgelopen dagen. Ga alsjeblieft wat nuttigs doen.

Alma

• samuel

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, kijken of ze dat aangepast en verandert hebben, daar staan ze wel bekend om!

• theo

Aan de paal met Hem.

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ja hoor, je weet niet beter.

>

>

> Omdat jij je niet bekeren wil weet ik niet beter?

Jij weet heel goed dat Thomas allang bekeerd is.

Jij zou een voorbeeld aan hem kunnen nemen. Thomas volgt Jezus in ieder geval. Dat kan je van jou niet zeggen. Jouw christenzijn bestaat alleen maar uit “halleluja prijs de Heer” en verder is het een achteroverleungeloof. Verder heeft iemand jou een paar bijbelversen gegeven waaruit zou moeten blijken dat jij een christen bent. Als je die maar hard genoeg opdreunt dan ben je een bekeerde christen. Nou, zo werkt het niet.

1 Petr. 2

21 Want hiertoe zijt gij geroepen, daar ook Christus voor u geleden heeft en u een voorbeeld heeft nagelaten, opdat gij in zijn voetstappen zoudt treden;

22 die geen zonde gedaan heeft en in wiens mond geen bedrog is gevonden

1 Joh.2

3 En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen: indien wij zijn geboden bewaren.

4 Wie zegt: Ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet;

5 maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn.

6 Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zó te wandelen, als Hij gewandeld heeft.

Daar heeft Thomas het ook over, maar bij jou? He-le-maal niets van dat al.

Dus wie is hier nu de bekeerde? Jij of Thomas?

Thomas dus.