Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Spreekt de Bijbel zichzelf tegen?

• LeSage

Grappig dat je wel ingaat op het “new age geneuzel” zoals jij dat noem van Thomas, maar mij buiten schot laat…… terwijl je wel degelijk beseft dat jij nu juist een van degene bent die ik op het oog had met mijn reaktie:)

• Stefan

.

• perihelium

je legt niks uit, je neuzelt new-age gedachten.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Grappig dat je wel ingaat op het "new age

> geneuzel" zoals jij dat noem van Thomas, maar mij

> buiten schot laat…… terwijl je wel degelijk

> beseft dat jij nu juist een van degene bent die ik

> op het oog had met mijn reaktie:)

Na je eerste ontkennende zin heb ik je lange tekst niet verder gelezen, als zijnde niet ter zake doende geneuzel.. ;)

• samuel

Dat is geloof Le Sage: 1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. 2 Want door dit geloof is aan de ouden een getuigenis gegeven.

3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.

Heb.11

Ik zelf vind deze tekst daar erg duidelijk in:

12 Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. 13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Want wie kent de zin des Heren, dat hij Hem zou voorlichten? Maar wij hebben de zin van Christus.

1 Kor. 2

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Misschien begrijp je het zoals samuel het uitlegt,

> wat het geloof doet met de mens

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15972237/159

> 73000/re-spreekt-de-bijbel-zichzelf-tegen#msg-1597

> 3000

Je kan verwijzen naar de Bijbel of wat een christen zegt, als jij daar vervolgens een new-age draai aan geeft blijft het geneuzel wat je brengt en bedoelt. Daarom neem ik niks van je aan. Begrijp jij dat?

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik snap jou niet, want waarover wil je het

> eigenlijk hebben?; Als je dus positief staat

> tegenover de bijbel kan je vanuit je geloof

> daarover discussiëren met mij. Anders heb je geen

> recht van spreken en is wat je zegt niet ter zake

> doende.

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15971741/159

> 72922/re-foutje#msg-15972922

Ik wil het hebben over jouw bekering. Vertel daar eens over.

• Stefan

.