Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is het de schuld van religie?

• theo

Iemand vertelde me dat ooit en ik vraag het me nog steeds af. Het zou wel fijn zijn om iemand persoonlijk aan te kunnen spreken, vind je niet?

Neu, dat vind ik niet.

Waarom wil jij weten wie achter de persoon webmaster zit? Dan kun je hem/haar persoonlijk aanspreken omdat hij of zij niet doet wat jij wilt.?

• Frederik D

Met “naam” wordt dus wat anders bedoeld dan de letterlijke naam van God. Bovendien heet God in het OT ook Elohiem en in het NT Onze Vader.

Waarom herdoopt de jehovagetuigerij zich niet om tot elohiemgetuigerij of tot onze-vadergetuigerij?

Daarnaast zijn Jahweh en Elohiem Hebreeuwse namen en wij hier zijn geen Hebreeuwen maar Nederlanders.

In feite maken jullie van de naam Jehovah een fetisch en aldus een afgod. Jullie doen aan afgoderij. Heb je daar wel eens over nagedacht? En is deze kwestie bespreekbaar binnen het WTG? En zal de Wachttoren een artikel van mij over deze kwestie plaatsen?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Iemand vertelde me dat ooit en ik vraag het me nog

> steeds af. Het zou wel fijn zijn om iemand

> persoonlijk aan te kunnen spreken, vind je niet?

>

> Neu, dat vind ik niet.

>

> Waarom wil jij weten wie achter de persoon

> webmaster zit?

Zoals ik zei, het zou wel fijn zijn om iemand persoonlijk aan te kunnen spreken.

> Dan kun je hem/haar persoonlijk

> aanspreken omdat hij of zij niet doet wat jij

> wilt.?

Heb ik die regels van de redactie geschreven of de webmaster? Ik was het niet.

• theo

Dan blijf je toch gewoon doorzeuren tegen de webmaster en blijf je jezelf toch gewoon belachelijk maken ?

Reageer maar niet hier, doe dat maar verder in je eigen webmasterklachtingposting.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Dan blijf je toch gewoon doorzeuren tegen de

> webmaster en blijf je jezelf toch gewoon

> belachelijk maken ?

>

> Reageer maar niet hier, doe dat maar verder in je

> eigen webmasterklachtingposting.

Als ik mezelf belachelijk maak door de webmaster of iemand anders te behoeden voor de zonde dan doe ik dat met alle liefde.

• Johanan

Nee,we zijn het allemaal met… De getrouwe en beleidvolle slaaf eens die door de

meester is aangesteld.

Maar een groot intelectueel als jij begrijpt daar helemaal niets van.

Johanan.

• theo

vind ik toch wel ter zake doende, warom sla je deze over?

• Frederik D

Maar ondertussen is die slaaf geen slaaf maar baas. Daarnaast wordt er misbruik door het WTG gemaakt van die tekst.

Mijn ellende is juist dat ik heel veel begrijp, afgezien dan van veel hogere wiskunde.

Ik probeer zelfstandig en rationeel kritisch na te denken. Zou jij ook moeten doen. Nu maak je niet alleen van de naam Jehova een afgod maar ook van jouw baasjes in Brooklyn.

Weet jij wie die baasjes zijn? Hoe ze heten en wie wat doet?

Brooklyn is een soort Vaticaan en dan een slagje erger. Wat dat betreft zijn jullie roomser dan de Paus.

Begrijp jij eigenlijk wel wat ik schrijf? Volgens mij denk je helemaal niet na over mijn zinnige kritiek maar schiet je meteen in een starre verdediging.

Ik ben er niet op uit om jou als persoon de grond in te boren. Nee, ik wil juist jouw intellect stimuleren.

• Ellen-Josee

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Nee Ellen op Jehovah's mannier.

> Bij hem is er geen onrecht dus al wat hij doet is

> rechtvaardig.

>

> Johanan.

Ik zei naar Gods wil, wat is daar anders aan dan ‘Jehovah’s manier'?

Behalve dan dat jij de Naam van God voortdurend (op die manier) wilt gebruiken.

Ik heb nooit beweerd dat er God onrechtvaarig zou zijn, dus je zoekt nu echt spijkers op laag water.

Dus het had moeten zijn: ‘Ja Ellen’.

Ellen

• Ellen-Josee

Ja Johanan, probeer rustig te discussieren.

Ik krijg de indruk dat je er van alles bij sleept en daardoor de essentie mist.

Ellen