Om dat zij onderwijzen wat de bijbel echt leerd.
Johanan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlTheo ,ik ben oud en wijs genoeg om dat wat ik aan de deur tegen kom de grote verschillen in verband met de bijbel
het hier ook niet zal lukken.
Trouwens dat wist ik van te voren wel.
Er zijn heel wat gedachten en meningen voorbij gekomen,maar iedere prikker weet dat het verder zinloos is.
Volgens mij heb ik wel eens eerder te kennen gegeven de tijd zal het leren wie er wereld-omvattend het Koninkrijk Gods bekend maakt.
En wie er in deze tijd Gods gunst bezitten.
En voor nu weltrusten.
Johanan
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Theo ,ik ben oud en wijs genoeg om dat wat ik aan
> de deur tegen kom de grote verschillen in verband
> met de bijbel
> het hier ook niet zal lukken.
> Trouwens dat wist ik van te voren wel.
> Er zijn heel wat gedachten en meningen voorbij
> gekomen,maar iedere prikker weet dat het verder
> zinloos is.
Dialoog is echter best mooi hoor.
> Volgens mij heb ik wel eens eerder te kennen
> gegeven de tijd zal het leren wie er
> wereld-omvattend het Koninkrijk Gods bekend
> maakt.
> En wie er in deze tijd Gods gunst bezitten.
Gods gunst “”bezitten“” we allemaal.
Ik ben van mening dat Gods goedheid en barmhartigheid groter is dan voor een enkele stam ( lees; geloofsgroep) maar die mening van mij kende je al.
> En voor nu weltrusten.
>
> Johanan
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Dat is de vraag niet ! Wat heeft het tot stand
> gebracht,voor de mensheid gedaan ?
>
> Johanan.
Het is wel noodzaak om eerst de betekenis van ‘religie’ te zien, en dat poogde ik uit te leggen. Dan kan men ook zien wat de mens ervan gemaakt heeft, en wat de mens daarmee heeft aangericht en nog steeds onderneemt.
Wat dus de mens voor de mensheid heeft gedaan, is de wereld van nu; lees het (alternatieve)nieuws, boeken en zie met de eigen ogen hoe de mensheid gemanipuleerd wordt door de de machten en krachten die de wereld heersen. Dat ‘spel’ om de wereld te willen overheersen gaat ook via de ‘religies’ van de wereld.
Deze grote religies hebben wel dezelfde bron of oorsprong, maar zijn in de macht gekomen van de mens, de gevallen mens.
In elke religie zijn er echter aanwijzingen terug te vinden om de ware Religie tot stand te brengen. Zo ook het christendom.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?