theo Schreef:
——————————————————-
> Waarom sla je sommige reacties (doelbewust) over
> Johanan?
Misschien kan je de link geven ipv hem alles te moeten laten lezen?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> Ik pas. Interesse en liefde om jouw club te
> promoten heb ik totaal niet.
>
> Douce
Promoten is ook absoluut niet nodig.
http://www.allaboutreligion.org/Dutch/geloof-van-de-jehovas-getuigen.htm
Geloof van de Jehova's Getuigen - Zijn Zij Christelijk?
Net als de Mormonen geloven Jehova's Getuigen dat het Christendom met de laatste apostelen uitstierf en pas weer tot leven kwam toen hun oprichter Charles Taze Russell in de jaren 1870 het Wachttorengenootschap begon vorm te geven. In hun ogen is het kruis een heidens symbool dat door een afvallige kerk werd aangenomen en kan de mens alleen via de Wachttoren worden gered. Hoewel de Getuigen die aan je deur aankloppen denken dat zij zelf de enige authentieke uitdrukking van het Christendom zijn, verwart het Genootschap dat zij dienen de essentiële Christelijke doctrines en spreekt het Genootschap deze soms ronduit tegen.
Geloof van de Jehova's Getuigen - De Aard van God
Op de eerste plaats compromitteert het Wachttorengenootschap de aard van God. Zij leren hun volgelingen dat de Drieëenheid een “grillig ogende God met drie hoofden” is die door Satan werd bedacht en dat Jezus slechts “een god” is. In de theologie van de Wachttoren werd Jezus door God als de aartsengel Michaël geschapen, werd hij tijdens zijn verblijf op aarde een gewoon mens, en werd hij na zijn kruisiging opnieuw geschapen als een immaterieel geestelijk wezen. De Jehova's Getuigen ontkennen ook de lichamelijke herrijzenis van Jezus. Volgens Russel was het zo dat het lichaam dat aan de folterpaal hing ofwel “in gassen opging” ofwel "ergens behouden wordt als het grote gedenkteken van Gods liefde.”
Geloof van de Jehova's Getuigen - Hun Kijk op de Hemel
En terwijl Christenen geloven dat zij een eeuwigheid met Christus op een “nieuwe aarde en een nieuwe hemel” zullen doorbrengen, onderwijst de Wachttoren dat slechts 144.000 mensen naar de hemel zullen gaan terwijl de rest van de gelovigen hier op aarde afgezonderd van Christus zullen leven. Dus in de vertellingen van de Wachttoren zal er een “kleine kudde” van 144.000 mensen zijn die naar de hemel gaan en een “grote menigte” van anderen die naar de aarde verband worden. De hemelse klasse wordt opnieuw geboren, ontvangt de doop van de Heilige Geest en neemt deel aan de communie; de aardse klasse niet. Om het idee te versterken dat de hemelse deur in 1935 onomkeerbaar werd gesloten, wijzen de Jehova's Getuigen op “flitsen van profetisch licht” die door Joseph F. Rutherford werden ontvangen tijdens een Jehova's Getuigen Conventie in Washington D.C. Andere valse “flitsen van profetisch licht” zijn onder meer de voorspellingen van de Wachttoren dat eindtijd-rampen zouden plaatsvinden in 1914…1918…1925…1975.
Geloof van de Jehova's Getuigen - Uitsluiting
Tenslotte wordt het Jehova's Getuigen, onder de dreiging “uitgesloten” te worden, niet toegestaan om Kerstmis, verjaardagen of andere feestdagen zoals Goede Vrijdag te vieren. Nog verontrustender zijn de regels van de Wachttoren met betrekking tot vaccinaties, orgaantransplantaties en bloedtransfusies. In 1931 werd Jehova's Getuigen opgedragen om vaccinaties te weigeren - in 1952 werd deze regel teruggedraaid. In 1967 besloot men dat orgaantransplantaties een verboden vorm van kannibalisme waren - in 1981 werd dit edict vernietigd. In 1909 kwam het Wachttorengenootschap met een verbod op bloedtransfusies. Ook dit zal ongetwijfeld ooit een relikwie uit het verleden worden. Ondertussen zijn tienduizenden mensen al niet alleen geestelijk door het Wachttorengenootschap van het juiste pad weggeleid, maar hebben zij ook de ultieme lichamelijke prijs hiervoor betaald.
Hoewel volgelingen van de Wachttoren vaak bereid zijn om meer voor een leugen te doen dan Christenen bereid zijn om voor de waarheid te doen, zijn het deze en een groot aantal andere doctrinaire verdraaiingen die het onmogelijk maken om de Jehova's Getuigen als Christenen te bestempelen.
Deuteronomium 18:22 zegt: “Als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt.” http://www.allaboutreligion.org/Dutch/geloof-van-de-jehovas-getuigen.htm
Alles laat ik achterwege om jouw club te promoten. Wel fijn voor je dat jij je er prettig bij voelt.
Vroeger had ik er al een hekel aan en dat is nooit over gegaan. Uiteraard bedoel ik niet de mensen, maar wel hun leer.
Natuurlijk was het me van meet af aan duidelijk, waarom jij deze topic opende, want ik loop niet met molentjes.
Douce
Mij bekend, vandaar dat ik ook helemaal niets van het “gezelschap” moet hebben. Uiteraard respecteer ik de “mensen”. Hun leer en methodes heb ik altijd verfoeid; ik denk ook niet dat daar ooit verandering in komt. Ik zeg het gewoon eerlijk en draai er niet om heen. Ook door het kiertje in de achterdeur:) komt de club bij mij niet binnen.
Douce
"Veel Jehovah's Getuigen zijn oprechte mensen die naar eer en geweten God willen dienen. Helaas hebben die oprechte mensen niet door dat ze worden misbruikt door een aardse organisatie. Een organisatie die het volgende leert:
“18 Natuurlijk dient bijbellezen niet in de plaats te komen van het gebruik dat u maakt van het voortreffelijke studiemateriaal dat via „de getrouwe en beleidvolle slaaf” beschikbaar is gesteld. Ook dat maakt deel uit van Jehovah’s voorziening — ja, een heel waardevol deel.” (W95/1/5 blz.19) " http://exjehovah.mysites.nl/
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?