Ondanks je leuke parodie spreek je wel met kennis van zaken bij het WTG.
Maar je vergat de soep van Knorr. De drie biggetjes: Knorr, Russell en Rutherford. En grote boze wolf: die arme Gert Don.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat me opvalt: De meeste geloofsrichtingen hebben een rustdag, de sabbath of de zondag.
De JG die wij aan de deur krijgen kwamen/komen als ik mij goed herinner altijd op zondag.
Hebben jullie ook een “verplichte”rustdag?
EN.. ik ben zeer gelukkig met ons liedboek met de psalmen en gezangen, julie hebben en eigen bundel ? Ook met de psalmen? EN..orgelgek als ik ben, ook begeleiding?
Nee theo wij hebben geen verplichte rustdag,christenen staan niet meer onder de wet.
Kolossenzen 2:14;… en het met de hand geschreven document dat tegen ons …getuigde, hetwelk uit verordeningen bestond en tegen ons was, uitgewist; en Hij heeft het uit de weg geruimd door het aan de martelpaal te nagelen.
Galaten 3:24;… Dientengevolge is de Wet onze leermeester geworden die tot Christus leidt, opdat wij ten gevolge van geloof rechtvaardig verklaard zouden worden.
Wij hebben een eigen liederen bundel,deze staan op CD….en de ps hoe mooi ze ook zijn daar worden lezingen uit gehouden.
Johanan.
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Nee theo wij hebben geen verplichte
> rustdag,christenen staan niet meer onder de wet.
> Kolossenzen 2:14;… en het met de hand geschreven
> document dat tegen ons …getuigde, hetwelk uit
> verordeningen bestond en tegen ons was, uitgewist;
> en Hij heeft het uit de weg geruimd door het aan
> de martelpaal te nagelen.
>
> Galaten 3:24;… Dientengevolge is de Wet onze
> leermeester geworden die tot Christus leidt, opdat
> wij ten gevolge van geloof rechtvaardig verklaard
> zouden worden.
Duidelijk.
De discussie over de wet is hier tientallen keren voorbij gekomen en daar gaat deze discussie/ traditieuitwisseling niet over.
>
> Wij hebben een eigen liederen bundel,deze staan
> op CD….en de ps hoe mooi ze ook zijn daar worden
> lezingen uit gehouden.
> Johanan.
In veel orthodoxe kerken mag alleen uit de psalmen worden gezongen tijdens de eredienst en bij de verg.v. gelovigen mag niet uit de psalmen worden gezongen want die zijn alleen voor joodse gelovigen zo vinden ze.In evangelische kringen zijn het doorgaans alleen opwekkingsliederen.
Heb je een paar liederen die jullie zingen voorhanden waarvan je de tekst hier kunt plaatsen?
Je bent op alle vergaderingen welkom,en we gaan niet met de pet/zak rond.
Ik zelf ben ± 80 uur per mnd met de predeking bezig,en nu mijn vrouw Anneke is gaan slapen heb ik alle tijd om
met anderen over Gods nieuwe wereld te spreken.
Dat verlicht de pijn en het verdriet,en voor ik het weet krijgt zij een opstanding maar dan in het nieuwe samenstel dus als
deze oude wereld is vernietigd,en Jehovah heeft beloofd in zijn woord de bijbel dat hij geliefde weer bij elkaar brengt
Mijn pijn en verdriet is groot,maar de toekomst is super,zal niet alleen Anneke terug zien maar ook mijn dochter Miranda.
Johanan.
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Je bent op alle vergaderingen welkom,
Heeft iedere regio dat op donderdag en zaterdag?
en we gaan
> niet met de pet/zak rond.
O, ik wil best iets in een collectezak doen hoor.
Ik heb je (eer)gisteren? een privemail gezonden.
> Ik zelf ben ± 80 uur per mnd met de predeking
> bezig,en nu mijn vrouw Anneke is gaan slapen heb
> ik alle tijd om
> met anderen over Gods nieuwe wereld te spreken.
>
> Dat verlicht de pijn en het verdriet,en voor ik
> het weet krijgt zij een opstanding maar dan in het
> nieuwe samenstel dus als
> deze oude wereld is vernietigd,en Jehovah heeft
> beloofd in zijn woord de bijbel dat hij geliefde
> weer bij elkaar brengt
> Mijn pijn en verdriet is groot,maar de toekomst is
> super,zal niet alleen Anneke terug zien maar ook
> mijn dochter Miranda.
>
> Johanan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?