Wij bidden niet voor de overledene maar voor de achterblijvers die rouwen.
De overleden is geborgen bij God ( waar Johanan het niet mee eens is natuerlijk maar dat is een andere discussie die we wel vaker voorbij hebben zien komen.)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKatholieken geloven dat de ziel van de overledene na de dood voortbestaat in het hiernamaals. Traditioneel bestaat het beeld van hemel, hel en vagevuur. Waar de ziel na de dood terechtkomt, is afhankelijk van de mate waarin iemand tijdens zijn leven heeft gezondigd en daarvoor vergeving heeft gekregen. Daarom bidden de nabestaanden voor de zielerust van de overledene.
vooral 2 november aller zielen.
Ik denk : Dat je voor God nog iets kan betekenen voor de overledenen . Het vagevuur is/was iets dan wat minder straf is dan de hel. Duidelijk heid te geven .
Maar ik zelf geloof niet zo in een vagevuur en de hel . ik denk dat je met God te maken krijgt.
Ik ben weer weggies er zit in het draadje weer een rotte appel die het verpesten wil Boris genaamd . Nog erger dan een tokkie
Fijne avond verder
is nu uit zijn cornectie uit stond nog wat tussen dat geveegd is wat niet zo mooi was van Boris .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?