Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Onderwerp: de Heilige geest een persoon?

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Perihelium; Gelukkig kunnen we zekerheid hebben in

> de waarheid die is in Jezus Christus. En dat is

> ook een kwestie van geloof.

>

>

>

> Marith; > Ben je Gelijkgestemd in Waarheid?Da's de

> vraag..of

> > is het eerder ‘ons’ kent ‘ons’

>

> Perihelium daarop;

> Jezus is de reddende waarheid, niet vaag new-age

> geklets.

>

> Kwestie van het geloof dus.

Inderdaad!

Romeinen 1:17

In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’

Romeinen 3:30

want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen.

• Stefan

Waarom dan steeds de new age veroordeling erbij halen?

• 'en passant'

nihil

• CU

Die laat je namens Jezus vermoorden:

Lukas 19:27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Waarom dan steeds de new age veroordeling erbij

> halen?

Omdat new-agers het zo verdraaid uitleggen, dat gelovigen de Bijbel verkeerd begrijpen en zij, de new-agers, pas goed de Bijbel begrijpen.

• CU

Mooie basis voor een Harry Potter verhaal of een Lord of the Rings deel.

• 'en passant'

nihil

• samuel

God weet alles thomas, dat vergeet men weleens!

• Frederik D

Een vreedzame tekst. Zou Mohammed de kunst van Jezus hebben afgekeken? Alleen Lou de Palingboer was tamelijk vreedzaam. Zou hij de ware messias zijn geweest?

• Stefan

Zo gemakkelijk is het nu; geloven..en dan de ander daarmee opzadelen. Dat is precies waarmee ik in mijn jeugd en jarenlang daarna nog ‘achterna ben gezeten’ wat betreft de bekeringsdrang, om dat nog even aan te halen.

De boodschap was echter wel duidelijk hoor. Tijdens het plaatsen van die desbetreffende reacties, merkte ik al hoe het labyrint rustig zijn vorm liet zien..bedankt..;)