Ik denk dat het samen kan; als mens in ontwikkeling, en als mensheid in ontwikkeling.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHallo Johanan,
Blijkbaar leg je mijn gedachte:
Zowel Ellen-Josee,als theo zitten goed met hun gedachte…Pas aan het einde van iemans leven kan hij of zij net als Paulus uit roepen ;..Ik heb mijn bediening volbracht en de strijd gesteden,en dan komen er toch maar 144000 in de hemel…maar daar hebben we het almeer
over gehad.
anders uit dan ik hem bedoeld heb.
Ik heb bedoeld dat iemand pas weet of hij niet uitverkoren is aan het eind van zijn leven. Wanneer hij / zij niet wedergeboren is in Jezus Christus.
Dat heeft ook niets te maken met volbrachte bedieningen of andere rechtvaardigheden.
Ook de 144.000 die alleen in de hemel komen en de rest die in een soort eeuwige vakantieparadijs geraken, verwijs ik op grond van de Bijbel waarin onder meer uitspraken van de Here Jezus, naar het land der fabelen. De Psalmen die je opgeeft kunnen zeker ook anders uitgelegd worden.
Ik weet dat je hierover geen discussie wenst, maar omdat jij deze uitspraken gelijk aan mijn naam koppelt, wil ik het rechtgezet hebben.
Groet, Ellen
thomas Schreef:
——————————————————-
> Ik denk dat het samen kan; als mens in
> ontwikkeling, en als mensheid in ontwikkeling.
Wat jij zegt en de verzen die je geeft zijn helemaal niet slecht hoor, ze lopen misschien zelfs wel paralel.
Maar wat betreft het begrip ‘lichaam van Christus’ zul je voor jouw inzicht een andere uitdrukking moeten vinden.
Met het begrip ‘lichaam van Christus’ wordt bedoeld alle christenen te samen en dan ook nog van alle tijden.
Ik zal je er een bijbeltekst bij geven:
2 Een lichaam is een eenheid die uit vele delen bestaat; ondanks hun veelheid vormen al die delen samen één lichaam. Zo is het ook met het lichaam van Christus. 13 Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn. 14 Immers, een lichaam bestaat niet uit één deel, maar uit vele. 15 Als de voet zou zeggen: ‘Ik ben geen hand, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort hij er dan werkelijk niet bij? 16 En als het oor zou zeggen: ‘Ik ben geen oog, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort het er dan werkelijk niet bij? 17 Als het hele lichaam oog zou zijn, waarmee zou het dan kunnen horen? Als het hele lichaam oor zou zijn, waarmee zou het dan kunnen ruiken? 18 God heeft nu eenmaal alle lichaamsdelen hun eigen plaats gegeven, precies zoals hij dat wilde. 19 Als ze met elkaar slechts één lichaamsdeel zouden vormen, zou dat dan een lichaam zijn? 20 Het is juist zo dat er een groot aantal delen is en dat die met elkaar één lichaam vormen. 21 Het oog kan niet tegen de hand zeggen: ‘Ik heb je niet nodig,’ en het hoofd kan dat evenmin tegen de voeten zeggen. 22 Integendeel, juist die delen van het lichaam die het zwakst lijken zijn het meest noodzakelijk. 23 De delen van ons lichaam waarvoor we ons schamen en die we liever bedekken, behandelen we zorgvuldiger en met meer respect 24 dan die waarvoor we ons niet schamen. Die hebben dat niet nodig. God heeft ons lichaam zo samengesteld dat de delen die het nodig hebben ook zorgvuldiger behandeld worden, 25 zodat het lichaam niet zijn samenhang verliest, maar alle delen elkaar met dezelfde zorg omringen. 26 Wanneer één lichaamsdeel pijn lijdt, lijden alle andere mee; wanneer één lichaamsdeel met respect behandeld wordt, delen alle andere in die vreugde. 27 Welnu, u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit. 28 God heeft in de gemeente aan allerlei mensen een plaats gegeven: ten eerste aan apostelen, ten tweede aan profeten en ten derde aan leraren. Dan is er het vermogen om wonderen te verrichten, de gave om te genezen en het vermogen om bijstand te verlenen, leiding te geven of in klanktaal te spreken. 29 Is iedereen soms een apostel? Of een profeet? Is iedereen een leraar? Kan iedereen wonderen verrichten? 30 Of kan iedereen genezen? Kan iedereen in klanktaal spreken en kan iedereen die uitleggen? (1Kor 12)
Ik heb het expres even uitgebreid gegeven, zodat je kunt zien dat dat in de verzen 28 - 29 de bedieningen weer terug komen zoals jij eerder zelf opgaf in de tekst Efeze 4 waarin ik nu doel op de verzen 10 - 11.
Groet, Ellen
thomas Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ja, dat dacht ik al, inderdaad Ellen wanneer
> men
> > tot geloof komt en ook de openbaring daarvan
> > ontvangt dan staat men ook in dat geloof en de
> > beloftes die daarin zijn.
> >
> > Shalom,
>
> Ontvangt men een openbaring, of wordt dit juist
> getoond?
>
> Met andere woorden, dat de openbaring de uiting
> van de belofte is, dat het geloof in zich draagt.
Hier zou nu de Bijbeltekst die je mij opgaf wel heel goed van toepassing kunnen zijn:
http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15914772/15917204/re-waarheid#msg-15917204
>Maar wat betreft het begrip ‘lichaam van Christus’ zul je voor jouw inzicht een andere uitdrukking moeten vinden.
Ik denk dat de uit-drukking, zoals ik al aangaf, is bij hen, die Hem belijden met de mond, en het hart dat het geloof heeft. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15914772/15915143/re-waarheid#msg-15915143
Hoe het Lichaam functioneert, is doorheen allen, die de Zoon verheffen boven zichzelf.
27 Welnu, u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit.
Rom.8 1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor hen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
2 Want de wet van de Geest des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Met het begrip ‘lichaam van Christus’ wordt
> bedoeld alle christenen te samen en dan ook nog
> van alle tijden.
Alle christenen ?
Dat komt niet overeen met wat in vers 13 staat.
13 Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn.
Een Jood is geen christen. Slaven of vrije mensen hoeven geen christenen te zijn.
Paulus maakt dus geen onderscheidt. Dus dat met het “lichaam van Christus” alle christenen wordt bedoeld, lijkt mij dus niet juist.
M*j*r** Schreef:
——————————————————-
> Ellen-Josee Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Met het begrip ‘lichaam van Christus’ wordt
> > bedoeld alle christenen te samen en dan ook nog
> > van alle tijden.
>
> Alle christenen ?
>
> Dat komt niet overeen met wat in vers 13 staat.
>
> 13 Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn
> daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen
> van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of
> Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen
> zijn.
>
> Een Jood is geen christen. Slaven of vrije mensen
> hoeven geen christenen te zijn.
> Paulus maakt dus geen onderscheidt. Dus dat met
> het “lichaam van Christus” alle christenen wordt
> bedoeld, lijkt mij dus niet juist.
Paulus bedoelde van Joodse of Griekse afkomst en hoe de maatschappelijke status van mensen was.
Hij schrijft duidelijk dat allen gedoopt zijn in één Geest en daarmee bedoeld hij ‘de Geest van Jezus Christus’. Deze wordt ook wel de heilige Geest genoemd.
Mensen die de Joodse religie aanhangen of Grieken die in de Griekse goden geloven zoals Apollo, Hermes en Ahprodite worden door Paulus niet bedoeld.
Ellen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?